Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (9506 totalt) |
Jag och Erik har provkört V70 R. Undrar om jag får köra ngn bil där igen för säljaren var med i bilen. ![]() ![]() |
||||||
V70R Film
Det var absolut inte det lättaste att få en bil till provkörning, det var stor möda och stort besvär. Ett av argumentet var att de provbilar de haft tidigare av R-snitt hade körts sönder allihopa... ![]() Men jag och johann provkörde en V70R till slut. Film finns här: http://www.rs6.com/forum/showthread. Säljaren satt som sagt i bilen vilket kanske sänkte tempot något. Det sämsta med bilen var att den kändes lite otymplig och vag i styrningen. När man förflyttade tyngdpunkten på bilen var det som om mittenläget var helt dött, sen föll "kulan" över. Antagligen går det att köra betydligt snabbare om man verkligen kan köra bil, men många kommer nog ta det betydligt lugnare pga vagheten i bilen. S60R lär nog vara bättre på den punkten, förhoppnigsvis en bil att lättare slänga omkring. Den bilen vi provkörde hade också ett missljud i växellådan som låg konstant när man körde. Kopplade man ur lät ingenting. Vi får hoppas att det var en förseriebil ![]() Ljudet var helt okej men jag upplevde att det var lite turbolag. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Nu kan jag inte låta bli längre. (Även om jag är stolt över att lyckats avhålla mig så här länge) Jag måste göra ett inlägg! ![]() Detta inlägg riktar sig mot den omvända pajkastar-märkesfanatism som plumpt går ut på att insinuera att någon annan skulle vara felaktigt/djupt subjektivt engagerad i ett bilmärke - när det i själva verket uppenbarligen är tvärtom. ![]() Det här formuet är till för svängentusiaster, vill man testa sitt komplex så finns Yatzy. Den som känner sig träffad avsågs att träffas! ![]() Mvh/Micke (Som (vilket för ordningens skull kanske skall tilläggas?) kör Vovlo V70)) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Tack Micke! Håller med dig till fullo. |
||||||
Publiceringen skulle varit i Augusti och jag gjorde löftet igår. ![]() |
||||||
Jag vill bara förtydliga att vi verkligen i detalj försökt diskutera hur Volvo S60R och V70R skulle klara sig på Ringen, om det är en M3-dödare eller ej. Audi S4 och Alpina B3S kom in i bilden då det gjorts tester på de bilarna tillsammans med Volvon. Jag hävdar att S60R inte är snabbare på Ringen och har försökt ta de siffror som finns till hjälp för att bevisa det. Jag har svårt att se en bil som på ingen distans är snabbare än en annan plötsligt köra om konkurrenten på Ringen. ![]() Det finns väl ingen som sagt att den ÄR snabbare, bara att den KAN vara det. Jag försöker bevisa motsatsen. Blir svårt om man inte får diskutera märken ![]() S60R klarar sig iaf bra i älgtestet med 75 km/h (Teknikens Värld) Det är några kilometer snabbare än S4. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Inte för den har ngn som helst bäring på standardbilar men varifrån kommer uppgifterna att en ETCC-S60 är snabbare än en ETCC-BMW i kurvorna?
![]() Jag klockade Rydell och den snabbaste Müller-BMW:n genom Anderstorpskarusellen förra året, lätt match med klocka och stående på depåläktaren, Rydell var klart snabbare, det skilde ca 0.3 sekunder. Detta från bron till en lägligt placerad pinne innan man börjar bromsa för depåkurvan. Och med flera mätningar, ja.... ![]() /Kristoffer |
||||||
Vad har en E46 M3 för varvtid på Ringen då?
En standard M3 med original däck alltså, ingen toklättad bil. /Kristoffer |
||||||
Jag klockade Rydell och den snabbaste Müller-BMW:n genom Anderstorpskarusellen förra året, lätt match med klocka och stående på depåläktaren, Rydell var klart snabbare, det skilde ca 0.3 sekunder. Detta från bron till en lägligt placerad pinne innan man börjar bromsa för depåkurvan. Och med flera mätningar, ja.... ![]() /Kristoffer[/quote] Ja men då är det ju solklart att den är snabbare än en BMW i kurvor. ![]() |
||||||
Voilà! ![]() Round time 8.22 min Speed G-Force 1. Schwedenkreuz 230 Km/h 2. Aremberg 96 Km/h (0,9g) 3. Fuchsroehre 209 Km/h 4. Metzgesfeld 177 Km/h 5. Bergwerk 103 Km/h (1,1g) 6. Kesselchen 206 Km/h 7. Klostertal 1 160 Km/h (0,85g) 8. Klostertal 2 84 Km/h (0,9g) 9. Pflanzgarten 174 Km/h 10. Galgenkopf 135 Km/h (1g) 11. Doettinger Hoehe 245 Km/h ![]() http://www.track-challenge.com/singletest1_e.asp?Car=2 _________________ ![]() |
||||||
Johann skrev
Solklart är det inte. ![]() ![]() Seat + Honda brydde jag mig inte om. ![]() Det skrivs och snackas mycket om huruvida det ena eller andra gäller men det är få som presenterar sina källor. Startsnabbheten är väl det enda som "alla" kan se.... ![]() EDIT: vad hade detta med S60R vs M3.... undrar jag själv ![]() ![]() |
||||||
Jämfört i Bytbil. Kul!
BMW Volvo Acc 5,2 5,7 BMW 0.5 sek snabbare 0-100 Vikt 1 570 1 675 BMW 105 kg lättare (6.5%) Jösses det är tre Caterham.... Vrid: 365 @ 4 900 400 @ 1 950 (turbo = bottenmos) Volvo 35 Nm starkare, 9.5% Bredd 1 780 1 804 Volvo 1% bredare. Jag trodde faktiskt BMW skulle vara mer före på papperet. Det vore intressant att se ett oberoende test - hittar inga varvtider för S60R på nätet.... |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (9506 totalt) |