| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsar
|
1387 besök totalt |
|
Bromsar
Tänkte inhandla lite bromsar till min bil. Tänkte köra med Wilwood bromsar, eftersom de verkar vara bra och prisvärda. Skulle behöva hela rubbet, bromsok, skivor, hattar Skall ha både fram och bak, med handbroms. Nu till problemet, hur hittar man någon vettig som säljer dessa till vettiga pris? Har försökt ett par olika ställen, men inga verkar svara på email, svarar inte i telefon... Semester tider eller är halva Sverige insnöat? Någon som kan tipsa om någon bra firma som säljer, som också kan räkna ut att bilen blir någorlunda lätt trampad. Tipsa gärna om andra bromsar osv
(Begränsad budget dock) _________________ Daniel Karlsson |
||
|
om du kan tänka dig att handla från england så finns det lite smått-å-gott här http://www.demon-tweeks.com
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
Re: Bromsar
Billiga är de men inte prisvärda. Riktigt junk om vi pratar deras lite trevligare prissatta ok, de värsta nascar oken är säkert ok men kostar då mer. Kolla runt efter andra ok på en gång. _________________ Roland Johansson |
||
|
Rally Design i England har väldigt bra priser på Wilwood. www.raldes.co.uk
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
tänk på att många wilwoodok inte har gummidamasker och därmed ganska kort livslängd om man kör på gatan...
|
||
|
Finns det inga std bromasar från någon annan BMW som passar?
Hmm jag har fått en känsla av att BMW:s bromasr inte är kassas std, så det kanske räcker med justa belägg bara. Eller? Men lite extra kylingen kanske inte skadar. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Ett av problemen är att besiktningen kräver minst 302*28 eller vad det nu var....
Har m535 ok och skivor just nu, men de är för småa, plus att de väger ett ton... Någon som vet några skivor som är större som passar med m535 oken eller ska man köra 750 bromsar med adapterplattor? Inga förslag på andra märken än wilwood? Förresten, någon som vet hur man skall räkna för att se om det blir lätt trampat eller tungtrampat? Har lite olika konfigurationer jag kan köra med.... Har bromsvåg med Girling .70 och .625 huvudcylindrar. Har även orginal m535 huvudcylindern med hydraulisk servo. _________________ Daniel Karlsson |
||
Andra leverantörer av ok är exempelvis Brembo och AP Brembo är många gånger riktigt billiga, gå in till en porschehandlare och köp oken fram till en boxter... Inte så fasligt dyra. Eller Seat, leon eller ibiza cupra R har 4kolvs brembo ok med belägg för förvånansvärt billiga pengar. Skivor kan du köpa från willwood om de har lämpliga. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsar
|
1387 besök totalt |