| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW E28> Nått att bygga banräser av?
|
1 besök senaste veckan (9732 totalt) |
|
Lär dig ställa in bilen i den månen det är möjligt, i slutänden lär du inte ångra dig...Själv bygger jag ALLT justerbart på min e28a (snacka om möjligheter att kunna justera sig villse i pannkakan)
Ang dämpare så rekomenderar jag att du sattsar på koni fram och tex avo bak (avo`n mfl likvärdiga dämpare är universal stötdämpare och kväver tillpassning för att funka på e28an) hittas tex hos http://home.swipnet.se/bmp/ En annan vettig lösning är att du bygger om fjäderbenen fram så du kan köra med 2,25" universal fjädrar....bak får du det på köpet med en universal dämpare + att du kan vikta in bilen. _________________ Pelle Persson |
||||
|
E28a..Det var tider det...
Kan ju lägga in lite bilder på vad jag tillverkade till min e28a... som nu är såld visserligen
Bild på bilen:
Verrera kräng å mina egenhändigt gjorda fjäderben:
Å lite div. till framvagnen:
_________________ Jonas Götesson |
||||
|
|
||||
|
Ja...Det var tider det...
Nu är det 02an som gäller..Har massa grejjer som skall tillverkas till den, så småning om...
Både beprövade saker å nyskapande..Går bla å fundera på att tillverka nya bärarmarna i alu bak mm...
_________________ Jonas Götesson |
||||
|
Jag har båbörjat ett bygge på en M535:a, har dock inte ägnat så mycket tankar åt väghållning ännu. Jag hade dock tänkt byta ut det mesta i fram- och bakvagn mot delrinbussningar, men man kanske skall tänka om när man läst inläggen i denna tråd.
Min byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17972 Lite inspiration:
Monza-87
Belgien-86
_________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||
|
Hur coola bilar som helst ju!
Verreras hämmare har jag hört om som funkar till E30 också, är det 3.000 kr komplett fram + bak med lager o upphängning o the lot? Försökte ringa dom, men det var ett meddelande att "vi har idag, onsdagen den 23 mars, stängt, välkommen igen i morgon"
|
||||
ursäkta ordvalet Blir sååå kåt på dom där-när dom ser ut så där! _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Hehe vad vill du ha för att göra en uppsättning till?
Skulle vara fint med ett komplett väghållningskit till E28an, isåfall ska man bara leta upp en lämplig bil
|
||||
|
Var hittar man nu alla delar och chassin till en E28:a?
Bilstein verkar ju inte vara något att hänga i julgranen eller? och andra chasisn hittar jag nästan inte! Gula koni finns bara till framvagnen?! Till E30 dräller det ju av delar, och nu så funderar jag på att skaffa en E30 pga detta problem. Samt att de 02:or jag hittar ligger lite över min ekonomi för tillfället .
_________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Du är inte ensam om att leta efter delar till E28an
|
||||
Det finns, bara man letar tillräkligt
_________________ Pelle Persson |
||||
|
Gammal tråd detta
Jag ska nu också uppgradera min e28 med bättre väghållning och har faktiskt beställt justerbara koni fram. Har varit lite tveksam på om man ska köra med olika fabrikat i fram- och bakvagn men det verkar fungera för dig Pelle. Då kanske Avo är något att satsa på också kanske. För övrigt så är den röda race e28:an som jeppe la upp till salu
Edit: http://www.racecarsdirect.com/viewli |
||||
|
Re:
ser exakt ut som min gammla. en 85:a som jag mötte upp köparen i ludvika _________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
||||
|
Jag kan verkligen rekommendera dig att börja åka med en e28. Många har ju visat bilder på riktiga racebilar. Det finns hur mycket idéer som helst.
E28:an är perfekt avvägd för att åka bana med tycker jag, inte för att jag har så mycket annat att jämföra med. Men jag tycker att denna modellen är väldigt förlåtande och tar sig nästintill banan runt på egen hand. Är man nybörjare så får man mycket erfarenhet i denna modellen. Det är en kanonbil på banan och delarna är faktiskt relativt billiga. Det enda som jag ser som ett problem med att åka e28 på bana är att det inte finns så mycket utbud på coilovers... Lycka till! _________________ /Thim Tollin #518 BMW SC, BMW Cup representant Pit crew Team Kinnby Motorsport BMW 520-3,5 -87 Hyundai i30 Sport -09 Volvo Amazon -70 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW E28> Nått att bygga banräser av?
|
1 besök senaste veckan (9732 totalt) |