Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (8479 totalt) |
Ginetta G34 (TURBO)
Kan det va nå skoj? Finns det god svänga-potential i en sån? Sitter någon inne med nån info öht?
Som sagt...vet någon nåt om den bilen förutom att det sitter en Volvospis i den? _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
G34:an är väl den modell som gjordes i Sverige i ett försök att överta produktionen från det vingliga företaget i England. Finns massor att läsa på nätet, dock ganska lite om just G34:or. Det mesta som är skrivet och recenserat handlar om de engelska föregångarna G33.
En liten länk, men sök vidare. http://pages.zoom.co.uk/d.archibald/ sorry: fel länk... http://pages.zoom.co.uk/d.archibald/ _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
Tack, den artikeln hittade jag och fick kramp i ögonen efter halva...har karln inte fattat att man kan ha mellanrum mellan styckena?
Letar på.. ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
och jag svarade ju inte på din fråga... Jag kan inte svara på G34:an men andra Ginettor är väl, om jag får uttrycka mig slarvigt, en Super 7 med kaross (och hyffsad aerodynamik
![]() ![]() ![]() Lätta bilar med enkel rörramskonstruktion och plastkaross. Alltså totalrätt och jätteskoj! ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
Hmmm...hittade denna för en "hyfsad" peng och lär väl få städa lite hemma, å servera frukost på sängen, köra tvättstugan ett tag, masseras lite extra....osv ett tag framöver.
![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
Jag tror du kan förhandla lite på det priset. Inte många köpare i vår lilla ankdamm.
sugen på en banpreppad..? http://www.pistonheads.com/sales/det _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
Sugen är man väl, men då räcker inte massagen å det andra till..
![]() Njae, illa nog att försöka motivera ett 2-sitsigt (ev.) bilköp i den priskategorin för hustrun, när man har 3 ungar.... ![]() ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
Åfasen, på vilket sätt? Lätta i baken eller endast tröga att skicka runt? _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
Vi i Attitude hade med en dom bilarna som du pratar om Magnus i vår monter på elmia förra året så man hade lite tid att studera den närmare. Stod många timmar och drägglade över den rättare sagt. Mycket trevlig bil ! Ser mycket välbyggd ut. Sitter en volvo turbo i en B200ft tror jag det var på 250 hästar.
Lite bilder: http://attitude.mine.nu/bilder/Ando/ |
||
Turbo! Är det Austerins bil som är till salu? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Har kollat in bilen, ingen jag känner till. Priset ligger i den högre regionen tycker jag men det är nog inte helfel. Jag vill minnas att Austerins Cerisa (!) är den sista bilen & den stod definitivt i Genevé vid ett tillfälle, därav frågan. Jag delade i flera år garage med den första & den sista (enligt uppgift). Dessutom är det så att den utmärkte herren Austerin ALDRIG sålt en bil i hela sitt liv (han är runt 60) utan bara ställt undan när han köpt en till så det hade förvånat mig en del om han plötsligt slagit till med ett stolleprov & sålt en bil... Generellt om G34 så tycker jag att det är mycket trevliga vagnar. Snabba runt en bana men i slalom är de som sagt inte optimala. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Riv, ryck, trixa...sliiiit! Voilá...en välsugande sugmotor ist? _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
910kg plus förare är ju nästan Miata territorie...banta banta och banta, och ta bort turbon, så blir det nog en utmärkt kon och banbil. Finns några stycken (vet ej om G33, 34 bla bla) som körs flitigt i ÖSK och de går fort
![]() Som sagt, verkar vara i princip en Seven fast med bättre aerodynamik. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
De som du sett är säkert Johans & Robbans G27or. De är betydligt lättare. Robbans gula har en Sierra Cosworthmotor utan turbo & Johans har Opelmotor (samma som du skulle jag tro). _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Skaffa en som låter riktigt från början. Billigare är den också...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||
...skulle just tipsa om att det fanns en med Roveråtta till salu. ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (8479 totalt) |