| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kopplingsfråga MK1 GTi
|
884 besök totalt |
|
Kopplingsfråga MK1 GTi
Hallå, Ska hä i lite småkul trim i ettan, och funderar nu vilken koppling som blir lämpligast. trimmet kanske ger max 15hk ökning (kam, extraktor, filter, avgas och spjäll/spridare). Vore tacksam för svar. Även pris är ju intressant. håller originalkoppling? eller är det värre man behöver? _________________ Matthias Hellebjörk |
||
|
Ta en titt här http://vw.gtiklubben.nu/ där kan du nyttja sökfunktionen och hitta allt du undrar om plus massa annat.
_________________ Johan Börjesson |
||
|
_________________ Daniel Steiner |
||
|
Re: Kopplingsfråga MK1 GTi
Billigaste och enklaste förstärkningen är att ta tryckplattan från en 16V motor KR och para ihop med en fräsch original 8V lamell. Detta bör räcka för konventionell trimmning uppåt +160 Hk. Men börjar man överladda så funkar det inte pga det ökade vridet. Dyrare alternativ är att köpa "Grupp A" tryckplattan samt kombinera det med endera organisk lamell eller sinter beroende på hur tuff man vill vara
MVH _________________ Bosse K Audi RS6 Plus-05 Scirocco GTi -80 16V 2.1 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Kopplingsfråga MK1 GTi
|
884 besök totalt |

