Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (8479 totalt) |
Den är dessutom en "äkta" G33 vilket (för mig) är en mer åtråvärd vagn. Jag tror dock att G34an skulle vara ett mer förnuftigt val (& känner samtidigt som jag skriver det att jag kastar sten i glashus). Förnuft? Vad har det med det hela att göra? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Ja, precis. Jag kan bara inte vilket nummer de har, de ser ju alla så lika ut. Fina bilar ![]() ![]() ![]() (var bara tvungen) Men de är ju snabbare runt asfaltkringlan än en själv så materialet är ju bara halva storyn... Opel-snurran som Johan har är lite mer trimmad än min. Fast på rakan är jag nog snabbare då jag saknar kanske 100kg i vikt mot dem. Inte för att det spelar nån större roll. BRG är en fin färg på en Ginetta. ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Kort men intensiv kärleksaffär blev det...
![]() Det gick sisådär med överläggningarna fram tills att jag, på frågan om var barnen skulle sitta när jag hämtar dom från skola/dagmamma, fick den intellektuella idén att kläcka ur mig: "Men älskling...jag har ju min vinterbil (205 Junior)..." ![]() "Inte mina barn i den....bilen, va det så du kallade den? Glöm det..!!" ![]() Lixom locket på där.. ![]() Men en dag.....en dag.... ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
Det är bara den ena som har stel axel. Anledningen att Robbans bil är gul är att de just när han ville ha sin var mitt inne i en batch gula så alternativet hade varit att vänta... För övrigt lade jag handpenning på en gul bil igår. Känner mig också lite tveksam till gult men Karin (min fru) gillar det & med lite röda fartränder kanske... Stenis: Det var ju synd. Mer kreativitet i argumentationen nästa gång! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Ginetta G34 (TURBO)
Hej på er! Premiär för mig på det här forumet, en del av er känner jag, andra kommer man säkerligen lära känna. Åter till Ginetta ,Johans bil den gröna G27:an har tyvärr ingen trimmad Opelmotor , han sa att den hämtades på skroten för 2000:- och över 20000 mil på mätaren, men han putsade på ventilkåpan i 10 timmar. Den ljusblå 34:an går väldigt fint på bana, det finns mycket potential i dom bilarna för den som vill. /robban _________________ Robert Gustafsson |
||||
Re: Ginetta G34 (TURBO)
Välkommen!! Min hade bara ynka 13000 mil när jag hissade ner den i bilen. Går som en klocka ändå! Jag blandar nog ihop det med han som har en Sylva Phoenix och Opelmaskin (har jag för mig)?? Jag är så dålig på namn, men ansikten kan jag ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() Den är mkt påkostad med dom rätta grejerna för bana,t.e.x MOMostolar, fyrpunkt,Öhlins runtom,avtagbar Gussbåge,bromsvåg,nya R-däck. m.m Nybesiktad u.a Går som ett skott och problemen i slalombanan bero ![]() |
||||
Lekkert. Vart kan man se mera av o läsa på P1800:an? /Bo _________________ Bo Danerius |
||||
okej , då är med.
Våren kommer snabbt och Kennets Motor är inte riktigt klar med topplocket ännu. Det kommer bli en spännande säsong med lite mer effekt. Till Stenis: Ny taktik med sockergrynet ,en Ginetta i garaget blir du inte missnöjd med. _________________ Robert Gustafsson |
||||
Tricket brukar ju vara att få med dem på en provtur... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Hrmf...hon började babbla nåt om den nya DKW'n Avant 3.2... Sen kom det ett ord ur henne som jag slagit upp i ordböcker, frågat vänner om och Googlat i timmar efter, hon sa att DKW'n var mer "praktisk"?? Vad är/betyder "praktisk"..? ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (8479 totalt) |