Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3081 besök totalt |
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||||||
oilon ska det vara..
![]() Kolla här http://www.cbab.se under konstruktionsplast. Finns bra info där och vill du utveckla kunnandet så kan du höra av dig.. Jag har läst på lite den senaste tiden. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Är det polyamidbaserat så finns det andra varumärken också som har polyamid med ingjuten olja.. beställde själv PA6G-olja från Molybon för ett uppdrags räkning för 2år sedan.. fint material ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
Stämmer bra det. oilon(R) är det enda jag har haft möjlighet att få tag på. Klumpigt av mig att använda oilon som benämning. För övrigt vetande. Acetalplast/Polyoxymetyeln/Polyacetal (POM) = Delrin Amidplast (PA) = Nylon En del leverantörer surnar om man säger att man vill köpa Nylon, Delrin eller oilon osv. Det beror vilken tillverkare de levererar. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Funkar PA så bra som bussning på en bil när den är så fuktkänskig? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Det finns olika utföranden att välja bland. En del bättre än andra när det gäller fuktbeständighet. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Kan man köpa av dom som privatperson? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Jag vet faktiskt inte. Ring och hör med dom för ett säkert svar. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3081 besök totalt |