Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
TOYo Proxes R888 vs TOYo Trampio R888
1261 besök totalt
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Dom här 2 olika? R-däcken ser ju tydligen likadana ut men vad är egentligen skillnaden?

Kan jag ha tex Trampio R888 fram och Proxes R888 bak?..
(eller får jag på 235 på mina 7.5" fälgar fram istället för 225?)

http://www.hjulhandla.nu/toyorally.htm

Rätt bra pris ser dom ut att ha..känns som man ska skippa dom tidigare tankarna på Azenis o köra på TOYo istället thumbs up

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Enligt Martin på Wheelbase så är Trampino R888 det äldre namnet och Proxes R888 det nyare på samma däck. Så det enda som borde skilja är väl tillverkningsdatum.

Mina R888 som jag hämtade i måndags heter Proxes och det äldsta är tillverkat i januari -04. Om du har Trampino som är tillverkat senare så faller min teori men varför skulle Toyo ha formar med två olika namn samtidigt (min dimension är iofs 205/50-15)?

Edit: Hjulhandla var 30 kr billigare på mina däck men leveransen från Wheelbase är svår att slå (självhämtning)
Snyggt att presentera priserna som inklusive allt, till din dörr thumbs up

Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

Re: TOYo Proxes R888 vs TOYo Trampio R888

Anders Larsson skrev:
Dom här 2 olika? R-däcken ser ju tydligen likadana ut men vad är egentligen skillnaden?

Kan jag ha tex Trampio R888 fram och Proxes R888 bak?..
(eller får jag på 235 på mina 7.5" fälgar fram istället för 225?)

http://www.hjulhandla.nu/toyorally.htm

Rätt bra pris ser dom ut att ha..känns som man ska skippa dom tidigare tankarna på Azenis o köra på TOYo istället thumbs up

Jag tror inte att det blir några problem att köra 235 på 7.5" fälg,, jag kollade på Bridgestone 540 och för 235 rekommenderade dom 8" men att det skulle funka med 7.5"

Jag funderar också på R888 men det skulle vara kul att höra om det är någon som har något att säga om hur hållbarheten på dessa däck är

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Jag har hört att proxes är den e-märkta varianten och annars skiljer det inget, nån som kan konfirmera ?

edit: Bra priser men naturligtvis inga R888 i 245/45-16... min 944 väntar fortfranade på däck...
Kollar man på Wheelbase site ser det ut som han är mer än 30:- dyrare... finns det några specialrabatter ??

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Dea skrev:
Jag har hört att proxes är den e-märkta varianten och annars skiljer det inget, nån som kan konfirmera ?
Jodå, Proxes är Emärkta.
Dea skrev:
edit: Bra priser men naturligtvis inga R888 i 245/45-16... min 944 väntar fortfranade på däck...
Kollar man på Wheelbase site ser det ut som han är mer än 30:- dyrare... finns det några specialrabatter ??
Wheelsbase's hemsida är inte den snabbast uppdaterade i branchen. Ett mail ger mer rätta priser.

Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Jag får maila wheelbase och kolla.

Mitt däcksliv hade varit bra mycket enklare om jag hade hittat billiga 17" fälgar istället för billiga 16", just 245/45-16 verkar vara en lite besvärlig dimension...

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Däck för banåka
1261 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande