| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
byta till elhissar går det?
|
1685 besök totalt |
|
vet ej om jag postat detta rätt men försöker ändå
har en audi coupe quattro som har vanliga manuella fönstervevar och såg när jag mätte lite attdet inte kommer o gå att veva när jag monterar i buren så vad göra går det att byta mot el hissar?? eller finns det nåt eftermakrnads kitt eller nåt liknande? mvh _________________ magnus unger |
||||||||
Kan bli lite tyngre, ja... men det kan vara behövligt ändå, i min bil kan jag inte veva ner rutorna när dörrarna är stängda pga buren...
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||||
Så gjorde jag förra säsongen och kommer göra även denna... Det är dock ganska jobbigt att göra det när du ligger på motorvägen eller på en kurvig landsväg... dörren är grymt tung att få upp då
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||||
jo det vore ju det bästa... men hitta fräscha dörrar från en sån eller uris inte de lättast o dom jag har e ju helt rostfria..så de e ju ett dilema.... men tack
_________________ magnus unger |
||||||||
du behöver väl inte hela dörrarna? det räcker väl om själva mekanismen är bra? den går säkerligen att flytta över till dina dörrar ... |
||||||||
|
mange_spq>
Från reglerna:
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
jo den varianten går ju de med _________________ magnus unger |
||||||||
hm antog detta men hittade ej nått bättre ställe så var ska man posta såna här frågor då? och ja kommer o lägga in i banåkar bilar om mitt projekt när jag fått fram lite bilder... _________________ magnus unger |
||||||||
om det är en banåkarbil så är det rätt ställe! Är det INTE så ska inte frågan ställas på rejsa överhuvudtaget
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Fixa självmordsdörrar!
|
||||||||
altså passar det inn här då för det kommer o bli bankörning o strippen race för hela slanten
_________________ magnus unger |
||||||||
tackar för den infon e nåt i den stilen jag är ute efter då det inte tar så mycket utrymme o väger för mycket tackar _________________ magnus unger |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1685 besök totalt |