Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Scuderia eller BMW förarkurs
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2 besök senaste veckan (10820 totalt)
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Hyrbilen var thumbs down.
Har hört rykten om att det var en Skoda Diesel. Måste ju ha varit hur kul som helst.

Eller kanske inte...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
johann skrev:
Hyrbilen var thumbs down.
Har hört rykten om att det var en Skoda Diesel. Måste ju ha varit hur kul som helst.

Eller kanske inte...

Skoda Fabia Kombi Diesel. thumbs down
Man undrar om de kände till konceptet väghållning då de konstruerade bilen > Min polare körde iaf 9.56 BTG i den.
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

johann skrev:

Man undrar om de kände till konceptet väghållning då de konstruerade bilen > Min polare körde iaf 9.56 BTG i den.

Jag snackade med en kille i PCS som hyrt en skoda fabia diesel och kört ringen.

Han hade 195 på mätaren och tuggandes mot varvtalsregulatorn ner mot fuchsröhre, det blev tydligen lite instabilt i bakvagnen när ingen effekt fanns kvar att driva på med nere i svackan....

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
johann skrev:

Jag snackade med en kille i PCS som hyrt en skoda fabia diesel och kört ringen.

Han hade 195 på mätaren och tuggandes mot varvtalsregulatorn ner mot fuchsröhre, det blev tydligen lite instabilt i bakvagnen när ingen effekt fanns kvar att driva på med nere i svackan....

Tycker inte Fuchsröhre var värst, snabba högern in i Hatzenbach (Hatzenbahcbogen) hade en del gupp som fick bakvagnen att gunga helt okontrollerat så den pendlade mellan grav understyrning och överstyrning.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Är det någon som känner till upplägget på den här Ringenkursen: www.fahrerlehrgang.info
Verkar vara någon form av BMW AG stöttad klubbkurs?
Det fanns flera namn i instruktörslistan som jag kände igen vilket borde borga för god kvalité. Kunde ju vara ganska schysst att få Hans-Joachim Stucks synpunkter tex.

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Du lär få sällskap av en del norrmän på den. Om jag förstått det rätt så är det den kursen våra norska vänner har haft i sin kalender ett antal år.

Enligt norska BMW-klubbens kalender så verkar den arrangeras av BMW Club Mülheim-Ruhr.

Allmänt banåkaforum
Scuderia eller BMW förarkurs
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2 besök senaste veckan (10820 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande