Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 2 besök senaste veckan (10820 totalt) |
Skoda Fabia Kombi Diesel. ![]() Man undrar om de kände till konceptet väghållning då de konstruerade bilen > ![]() |
||||
Jag snackade med en kille i PCS som hyrt en skoda fabia diesel och kört ringen. Han hade 195 på mätaren och tuggandes mot varvtalsregulatorn ner mot fuchsröhre, det blev tydligen lite instabilt i bakvagnen när ingen effekt fanns kvar att driva på med nere i svackan.... ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Tycker inte Fuchsröhre var värst, snabba högern in i Hatzenbach (Hatzenbahcbogen) hade en del gupp som fick bakvagnen att gunga helt okontrollerat så den pendlade mellan grav understyrning och överstyrning. ![]() |
||||
Är det någon som känner till upplägget på den här Ringenkursen: www.fahrerlehrgang.info
Verkar vara någon form av BMW AG stöttad klubbkurs? ![]() Det fanns flera namn i instruktörslistan som jag kände igen vilket borde borga för god kvalité. Kunde ju vara ganska schysst att få Hans-Joachim Stucks synpunkter tex. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Du lär få sällskap av en del norrmän på den. Om jag förstått det rätt så är det den kursen våra norska vänner har haft i sin kalender ett antal år.
Enligt norska BMW-klubbens kalender så verkar den arrangeras av BMW Club Mülheim-Ruhr. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 2 besök senaste veckan (10820 totalt) |