| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Kumho Ecsta V70, Hmmmm, däckstryck?
|
840 besök totalt |
|
Jaha, då var premiär turen avklarad. Dock utan några av mina pågående modifieringar. Tänkte besiktiga bilen först. SÅ det var första turen med Kumhu däcken 215/50-15. Blev väldigt besviken jämfört med mina förgående Toyo R881. Allt skakade och jag kände nästan av mönstret mot vägbanan. Jag hoppas att jag har för högt däckstryck just nu och att det är orsaken. Vad skall jag ligga på, när jag kör på gata respektive bana? 2.2 är det OK för gata? Jag hittar inte min mätare, så jag vet inte just nu vad jag har, men jag tror jag har väldigt högt. Han som krängde på dom la i lite extra. Tacksam för tips! MVH _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
||||
|
När jag hämtade mina däck hos Martin på Wheelbase så rekommenderade han att jag skulle ha mellan 2,0 till 2,5 i tryck (varma). Nu vet jag inte vad din bil väger men min har en tjänstevikt på 1520kg. Har du hård eller mjuk gummiblandning?
_________________ --VVTS-- |
||||
Vet inte! Hur ser jag det? Bilen väger ~1350. Så det blir att mäta under bankörning, men jag gissar att 2.0 för gatkörning inte kan var helt fel. Tack! _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
||||
|
om det är gummiblandningen du menar så stor det på sidan av däcket . På mina står det V70A = hårda
Det att allt skakade och du kände av mönstret beror nog på att det är kallt ute och däcken är hårda . Det tar tid att få upp tempen i däcken när det är bara ett par +* _________________ --VVTS-- |
||||
|
[quote="Diver"]
Vet inte! Hur ser jag det?[quote] På ena däcksidan finns informationen: K6H= mjuk gummiblandning K6A= medium K9A= hård. _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge |
||||
|
[quote="pålsson"][quote="Diver"]
Vet inte! Hur ser jag det?
Givetvis har du rätt Pålsson
Ligger sjuk så att huvudet hänger inte med riktigt. Det står skrivet efter datummärkningen på däckssidan Bra att nån håller koll
_________________ --VVTS-- |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
840 besök totalt |