| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Demontera drivaxel - Boxster S (och 996?)...
|
1 besök senaste veckan (2783 totalt) |
|
Lyckades med en 2 m hävarm till slut få loss muttern som låser hubben, men hubben sitter som
Det är väl inget vi missat? Det ska väl bara vara att dra av hubben när muttern är loss? Kompisen har ännu inte fått tag på en verkstadshandbok, så om någon har någon sprängskiss eller liknande vore jag mycket tacksam
Förresten, är det original verkstadshandbok som gäller eller finns andra OK alternativ? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Jag fattar ingeting...du får förklara lite bättre vad det är du vill veta, vad det är ni gör och på vilken bil ??
Är det Boxter eller 911? Vad ska ni göra? Byta drivknut? såvitt jag minns är det "bara" att lossa inre knuten, lossa på kronmuttern som håller yttre knuten i spindeln och banka ut den ur naven. Här får du i alla fall sprängskiss av Boxternav:
_________________ G o r a n A m c o f f |
||
Bilen är en Boxster S - jag nämnde 996 också eftersom en hel del verkar vara likadant på dem. Vi skulle bara byta en damask. Allt löste sig fint med en riktig 3-armad avdragare. Lärdom: det som verkar omöjligt med en 2-armad avdragare kan gå löjligt lätt med en 3-armad - eller m a o "rätt verktyg är halva jobbet" (som vanligt ).
Tack för skissen! Nu saknar vi bara åtdragningsmomentet för kronmuttern. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (2783 totalt) |