| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
STORT problem med startmotor / svänghjul....!?
|
1604 besök totalt |
|
Har ju haft borta allt från svänghjul och bakåt på min 325 E30 och har nu monterat tillbaka allt !! När vi skulle starta bilen skek den som en ilsken åsna typ, verkar som om startmotorns kugg inte hamnar rätt på svänghjulets kuggkrans.... Vi lossade startmotorn flera gånger och ruckade lite och satte den tillbaka igen, då gick kuggen inte på hjulet alls..... Nu har vi även provat med en ny startmotor men problemet kvarstår ( alltså inte kärvande solenoid...) please help me.... Vad kan problemet vara !?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Nej. Ja. Möjligen att det är taget en litet slick på anläggningsytan, men det brukar han inte göra som gjort lättningen... nga 100-delar ska ju inte spela ngn roll känns det som. Då skulle väl startmotorn nå fram lättare tom... Mer än underligt problem. Ett RIIIIIKTIGT långskott: Du har ju bytt låda. Kan inte vara ngt fäste som skilljer som gjort att startmotorn hamnar för långt bak? Ska ju vara samma låda men alla saker måste ju kollas vid underliga fel... |
||||
|
Fick aldrig nåt svar på om ni kört startmotorn "lös", eller fick jag det
AL har ett bra tips ang. lådan Är du hemma vid halv sex-hugget ikväll kan jag svänga förbi och kika lite om du vill
_________________ /Kristian Elisson |
||||
Frågan finns ställd live oxå, svaret dock svävande...
|
||||
|
Verkar som om startmotorn fungerar som den ska, men att solenoiden inte slår till som den ska.
Verkar som den inte får ström !? Finns det något relä eller annat som det kan ha blivit något kajko med, instrumentpanelen har ju varit borta, så mycket el har ju varit isärplockat....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1604 besök totalt |