Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2864 besök totalt |
Hyrbil + Super CDW?
När jag har kollat på hyrbilar inför min Ringen resa nu i april, så har jag stött på en sak som jag undrar över, det finns en försäkring som heter "Super CDW" ![]() Efter vad jag har fattat så är det en självriskeliminering, men en sådan finns det ju redan i priset på hyrbilen. Är det någon som vet vad skillnaden är om man inte har en "Super CDW" och bara den som ingår i priset, om något skulle hända med bilen. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Nu har jag varit i kontakt med Hertz, och dom säger att självrisken är 750 till 950 Eur beroende på bil, men om du löser till "Super CDW" för 155 Skr om dagen, så har du ingen självrisk.
Så det kan ju vara värt 465 Skr för 3 dagar och slippa betala 750 Eur i självrisk som det är för en Golf. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Jag tar aldrig extra självriskelliminering när jag hyr bil.
I det här fallet kostar den 155 kr om dagen. Om jag skulle unnat mig den lyxen sedan jag tog körkort för 14 år sedan varje dag skulle jag betalt knappt 800 000 kr. För egen del har jag inga skador där jag behövt betala självrisk att lägga i andra vågskålen varför jag tycker det är fullt rimligt att ta risken att få betala 750 eur om det nu skulle hända något. Lägg dina CDW-pengar i en spargris varje gång du hyr bil och chansa istället. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Du har säkert helt rätt - jag tror hyrbolagen tjänar bra med pengar på detta. "Det är ju bara någo hundring". Lennart (750 x 9)/155 = 43. Brukar du krocka oftare än var 43:e dag bör du ta försäkringen, annars inte! ![]() OK, kanske bör man ha med parametrar som körsträcka och risk på Ringen i ekvationen men i längden blir det nog dyrt med dessa tillägg. Nu blir det väl så att du hoppar över den här biten och sedan får du hyrbilen påkörd av en smitare i Adenau och så kommer du med en räkning på 750 Euro till mig och Micke! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag är givetvis med och tar mitt ansvar, det är ju för en god sak... ![]() *Nu får jag väl sälja delar av bilen om något händer* _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Jag har också bokat en Golf genom Hertz under 24h rejset. Något Super CDW var det inte tal om då det höjer priset avsevärt procentuellt (160 Euro för 4 dagar!)
![]() ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
Hur är det med såna där inbyggda försäkringar man har om man betalar med sitt Mastercard eller liknande? Hemförsäkringen kanske täcker upp om man har "extra allt" tillägg för typ fem spänn i kvartalet?
Kan ju vara värt att kolla upp menar jag. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Fick det här från Avis.
Hej, beklagar vårt sena svar, vad det gäller självrisken i Tyskland då man har en reducering som ingår i priset är självrisken 750EUR, den kan man reducera till 75EUR mot en extra kostnad av c:a 150 kr /dygn. Tyvärr har vi ej exakta summan för att reducera självrisken då den sälj endast direkt på plats, men som sagt räkna med 150kr/dygn inkl. skatt. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2864 besök totalt |