Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Erfarenheter av Pagid blå?
<<   1, 2
4430 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

johann skrev:
Pagid blå överhettar om du kör på bana, använd Pagid gul RS19 istället.

Inte om man kör långsamt runt

Laholm
Här sen Nov 2002

PatrikT skrev:

Jag körde både blåa och Gula på M3:an och de blåa var som jag sa. Rena skiten. De gula funkade även på M3:an riktigt bra. Att skivor mm överhettar och att allt annat är för klent på en M3:a håller jag med om fast att inte kunna jämföra belägg.... Där har du fel.

orginalbeläggen på Gt3:an är oxå de Pagid belägg. De håller bra fast absolut inte lika bra som RS19. Jag kör och kommer alltid att köra RS19 tills något som kan matcha Livslängd/Prestanda mot kronor dyker upp.
Sen att man inte behöver köra med vindrutetorkarna på som man får göra med PFC belägg är ju oxå bra...

Då kom ju saken i ett annat läge, dvs att du kört både blåa och gula på M3:an, du skrev liksom inte det tidigare

Jag har inget intresse i att hävda att blåa Pagid är bra, jag bara reagerade på det där med potatis och bananer. Har haft blå pagid på min passatsport med pyttebromsar och det funkade, har Ferodo ngn variant nu och det funkar att vinna race med dom oxo.

Slutsatsen kan alltså bli att för tunga motorstarka bilar så ger gula bra VPK, på motorsvaga 931:or med orginalbromsar verkar både blåa och ferodongnting ge bra VPK, varvtid per krona

Lomma
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
PatrikT skrev:

Jag körde både blåa och Gula på M3:an och de blåa var som jag sa. Rena skiten. De gula funkade även på M3:an riktigt bra. Att skivor mm överhettar och att allt annat är för klent på en M3:a håller jag med om fast att inte kunna jämföra belägg.... Där har du fel.

orginalbeläggen på Gt3:an är oxå de Pagid belägg. De håller bra fast absolut inte lika bra som RS19. Jag kör och kommer alltid att köra RS19 tills något som kan matcha Livslängd/Prestanda mot kronor dyker upp.
Sen att man inte behöver köra med vindrutetorkarna på som man får göra med PFC belägg är ju oxå bra...

Slutsatsen kan alltså bli att för tunga motorstarka bilar så ger gula bra VPK, på motorsvaga 931:or med orginalbromsar verkar både blåa och ferodongnting ge bra VPK, varvtid per krona

Å på dessa funkar blåa också 964 RS/Cup, 944 turbo, 993 RS, 964C2 och det kommer nog gå bra på 968 osså

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Jag kör med Blåa Pagid på min Volvo och tycker att dessa fungerar bra både på bana och gata . Vid körning på gata så skriker och gnisslar dom rätt mycket men det stör inte mej , dammar gör dom oxå mycket så fälgarna får tvättas ofta. På bana så känns dom bra , har aldrig tappat bromsvärkan med dessa eller att bromsarna har mattats av dock så har jag kört 2 uppsätningar av dessa för varma så att det har blivit sprickor i själva belägget och det har lossat bitar av det , så nu när jag byter belägg när bilen kommer ut på vägarna då blir det Gula Pagid. Ska kanske tillägga att bilen väger 1520kg.

--VVTS--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

MatroxMGA skrev:
Magnus: du kör med rs19 året runt? Fungerar de bra kalla och bromsdammet är lätt att tvätta bort? Fick som sagt ett pris på 7000kr (runt om), vet du om man kan få tag på dem till bättre pris?

Året runt. Skitar inte ner nåt att orda om alls vid gatkörning.

(ps: jag har kört blåa, gamla gula och nya gula dvs RS19 och några olika Performance Friction på min BMW)

Hemligt: Det ryktas om en ny uppdaterad variant av gula Pagid i år

Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Året runt. Skitar inte ner nåt att orda om alls vid gatkörning.

(ps: jag har kört blåa, gamla gula och nya gula dvs RS19 och några olika Performance Friction på min BMW)

Hemligt: Det ryktas om en ny uppdaterad variant av gula Pagid i år

Förmodar att du syftar på rs29??

Philip Lundh
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

johann skrev:
MatroxMGA skrev:
johann skrev:
964c2 skrev:
De flesta i PCSR kommer nog inte skriva under på det uttalandet. De har kört med blå Pagid många säsonger utan att klaga.

I en 360hk-bil vägandes 1400 kg?

1350kg vad jag vet

You wish!
Så lätt är inte ens GT3 RS.

Ja min väger 1380 med halv tank så "wisha" på du

Här sen Nov 2002

Re: Erfarenheter av Pagid blå?

Pär Hylander skrev:
MatroxMGA skrev:
Hej!

Tänkte byta belägg på GT3:an då original troligtvis inte gillar värmeutvecklingen vid bankörning.

Jag tror att orginal funkar, din GT3:a har ju liksom rätt bra grejor från början.

Nej nej nej, glöm orginalskiten. Du får inte alls det bättet. Har på GT3:an kört orange och gula pagid, men best har Pfc funkat. Då 01 fram och 97 bak.
På M3 så inte bara brinner dom blå pagiden upp, dom käkar skivorna också.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Käkar RS19 något på skivorna?

Bilen är en M3 E30 ( jämfört med en GT3) jag har inte vägt bilen men i regbeviset står det 1360 kg.

Stockholm
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
johann skrev:
MatroxMGA skrev:
johann skrev:
964c2 skrev:
De flesta i PCSR kommer nog inte skriva under på det uttalandet. De har kört med blå Pagid många säsonger utan att klaga.

I en 360hk-bil vägandes 1400 kg?

1350kg vad jag vet

You wish!
Så lätt är inte ens GT3 RS.

Ja min väger 1380 med halv tank så "wisha" på du

Från Sport Auto: Tomvikt 996 GT3 RS: 1373 Kg.
Var har du vägt din?
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

You did the right thing with the Pagid yellow IMHo.
I use to have the blue ones and was not very satisfied, they don't last very long on the track and had a tendancy to overheat with my car (with higher weight and less power than yours). It was very easy to get pad material deposits on the discs with the blue pagids, something I never got with the yellows.

The yellow pads are aggressive to the discs but discs are cheaper than pads

höfläkt

Här sen Nov 2002

Jag vägde min GT3:a hos bilprovningen. Vet inte om deras våg kan diffa? Givetvis kan min tankmätare visa fel, men t.o.m SBP Adolf kollade på mätaren för att se hur mkt det var i tanken.

Nej min arfarenheter av blå pagid är inte så bra. Men som Vincent skrev så är gula kanske bättre, på flera sätt utom när man skall betala dom.

Erfarenheter av Pagid blå?
<<   1, 2
4430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande