Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4430 besök totalt |
Då kom ju saken i ett annat läge, dvs att du kört både blåa och gula på M3:an, du skrev liksom inte det tidigare ![]() Jag har inget intresse i att hävda att blåa Pagid är bra, jag bara reagerade på det där med potatis och bananer. Har haft blå pagid på min passatsport med pyttebromsar och det funkade, har Ferodo ngn variant nu och det funkar att vinna race med dom oxo. Slutsatsen kan alltså bli att för tunga motorstarka bilar så ger gula bra VPK, på motorsvaga 931:or med orginalbromsar verkar både blåa och ferodongnting ge bra VPK, varvtid per krona _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Å på dessa funkar blåa också 964 RS/Cup, 944 turbo, 993 RS, 964C2 och det kommer nog gå bra på 968 osså ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||||
Jag kör med Blåa Pagid på min Volvo och tycker att dessa fungerar bra både på bana och gata . Vid körning på gata så skriker och gnisslar dom rätt mycket men det stör inte mej , dammar gör dom oxå mycket så fälgarna får tvättas ofta. På bana så känns dom bra , har aldrig tappat bromsvärkan med dessa eller att bromsarna har mattats av dock så har jag kört 2 uppsätningar av dessa för varma så att det har blivit sprickor i själva belägget och det har lossat bitar av det , så nu när jag byter belägg när bilen kommer ut på vägarna då blir det Gula Pagid. Ska kanske tillägga att bilen väger 1520kg.
_________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||
Året runt. Skitar inte ner nåt att orda om alls vid gatkörning. (ps: jag har kört blåa, gamla gula och nya gula dvs RS19 och några olika Performance Friction på min BMW) Hemligt: Det ryktas om en ny uppdaterad variant av gula Pagid i år ![]() _________________ ![]() |
||||||||||
Förmodar att du syftar på rs29?? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||||
Ja min väger 1380 med halv tank så "wisha" på du ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||||
Re: Erfarenheter av Pagid blå?
Nej nej nej, glöm orginalskiten. Du får inte alls det bättet. Har på GT3:an kört orange och gula pagid, men best har Pfc funkat. Då 01 fram och 97 bak. På M3 så inte bara brinner dom blå pagiden upp, dom käkar skivorna också. _________________ Stefan Larsson |
||||||||||
Från Sport Auto: Tomvikt 996 GT3 RS: 1373 Kg. Var har du vägt din? |
||||||||||
You did the right thing with the Pagid yellow IMHo.
I use to have the blue ones and was not very satisfied, they don't last very long on the track and had a tendancy to overheat with my car (with higher weight and less power than yours). It was very easy to get pad material deposits on the discs with the blue pagids, something I never got with the yellows. The yellow pads are aggressive to the discs but discs are cheaper than pads ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||||
Jag vägde min GT3:a hos bilprovningen. Vet inte om deras våg kan diffa?
![]() Nej min arfarenheter av blå pagid är inte så bra. Men som Vincent skrev så är gula kanske bättre, på flera sätt utom när man skall betala dom. _________________ Stefan Larsson |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4430 besök totalt |