| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur tränar man kroppen?
|
2 besök senaste veckan (5196 totalt) |
Jag har gått från ungefär 68kg till nuvarande 87kg på tre år utan protein, kreatin osv...bara ren svensk husmankost och mycket chips och Burgerking ... jag har inte speciellt mycket fett på kroppen (då jag tränar mycket) så man kan anta att det mesta kommer från muskler. Enligt BMI så är jag på gränsen till överviktig (med mina 182cm längd) :-) , så visst kan man lägga på sig en del "kött" efter ett tag.
Som du säger så ska man också äta mycket för att vinna i muckelvikt men är man matvrak så kommer det naturligt. En av största anledningar för träning i mitt fall är för att hålla vikten i schack. Personligen tycker jag att bantning är det absolut värsta som finns...skulle hellre löpa en timme extra än att låta bli äta :-) _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Mer muskelmassa kräver mer energi ,= snabbare vikt minskning _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
Viktiga egenskaper för en förare att träna utöver "ren" fys dvs styrka och kondition
anser jag vara reflexer, koordination och balans (även split-vision för tävlingsräjsers). Uthållighet inom dessa områden i kombination med styrka och bra syreupptagningsförmåga ger bra precision och koncentration över tiden. Exempelvis jonglering(split-vision), klättring, gymnastik, boxning/brottning, snowboard/skateboard mm. _________________ Kjell Pettersson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur tränar man kroppen?
|
2 besök senaste veckan (5196 totalt) |