Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Halva priset att köpa racingstol från England !!!!
<<   1, 2
3537 besök totalt
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Athrelas skrev:

Finns det ingen som har tagit en pinnstol och spikat fast i en bil istället för det vanliga sätet? Nån måste ju ha testat! thumbs up

[Helt seriös... ]

Varför spika fast? Räcker det inte med en upp och nervänd arla mjölk back Fungerar hur som helst för viss provkörning...

Stockholm
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Det här fattar jag inte: "Manufactured from kevlarr carbon fibre material". Kevlar är väl DuPonts produktnamn på aramidfiber så hur kan det vara kolfiber? För övrigt borde nog aramidfiber vara bättre för en stol, då det tar upp energi bättre, även om det inte är lika hållbart.

Helt riktigt! Kevlar är Duponts varumärke på aramidfiber.

Det som avses med "kevlar carbon fibre material" är med största sannolikhet en fiberväv som vävts med växelvis kevlarfiber och kolfiber. Se bilden nedan.

Kevlarfiber är oftast gul som i bilden, men om man vill ha en annan färg finns det också. So mexempelvis blå kevlar och svart kolfiber.

Det finns ju även mix mellan kol- och glasfiber på samma sätt.

Kevlar ger mycket riktigt större slagseghet och skadetolerans än kolfiber. Kolfiber används för att ge bästa förhållande mellan styvhet/vikt och/eller styrka/vikt. Det är en trade-off mellan styrka och styvhet. De starka kallas HS-fiber (High Strength) och är de billigare sen finns HM (High Modulus) och UHM (Ultra High Modulus) vilka är de dyraste. Ju styvare kolfiber desto sprödare.

Bla bla bla.

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

En kombimatta till, lite kass kvalitet kanske men jag scannade lite snabbt bara, det är råmaterialet till lite "coasters" jag håller på och gör för att få lite trevligare...

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Halva priset att köpa racingstol från England !!!!
<<   1, 2
3537 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande