| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: total bilkontroll ?
|
2285 besök totalt |
|
Treans växel på rakan - ca 8000 varv = ca 140 km/h - Rattstopp till rattstopp. & han släpper ratten mellan & sätter snurr på den. Katsuhiro Ueo AE86 Indiv. TI 197bhp, Cusco
Ueo, who is currently third in the overall D1 GP point standings. He is the 2002 series champion. August 2003, at Irwindale California, he beat 2003 champ Youichi Imamura in the semi-finals and eventually came in first place. Ueo's number one choice of AE86, his current machine in the competition, produces only 200HP compare to the average in the D1 cars of 400+ HP, the light weight car seems having some advantage in sharp maneuvering, often showing incredible angle of attack. 3rd place in 2003 Däcken Ueo kör på är Advan 185/60-14 på 7" fälgar filmen: http://ae86levin.free.fr/ueo_style-1.wmv tack till (EDIT) Widar (ae86 ägare han med) för att han visade mig denna videon på ett annat forum. Bilen:
observera hjulvinklarna - de är "lätt" ändrade...
ungeför vad motorn ser ut som med ca: 200 sughästar ur 1587cc - utan överladdning:
Vänligen / ...............kristian - som hoppas ni gillar den _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
instämmer & tack. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
De har speciella styrväxlar?För så mycket rattutslag alltså. Var köper man sånna?
Alltså det han gör på rakan är ju rätt grymt, men annars så sladdarna i svängarna, tja det är knappast lätt men det ser man ju i skogen varannan helg
00:35 in i filmen har han fin ingång i svängen men han tappar allt i utgången? Tuff film, inte bangat för att få prova en sån bil
_________________ Daniel Steiner |
||||
Daniel... Kurvan där han tappar "kraften" - är jag ganska så säker på att det går för fort för etten & för sakta för tvåan helt enkelt - & till skillnad mot vad han är känd för - så kickare han INTE kopplingen i denna svängen. som jag fattat det så byter de bara "länkarmarna" som styrlederna är kopplade till & flyttar in, infästningarna - detta ger brantare styrvinklar. MVH/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Tjena Kristian! Ska du modda styrutslaget även på din bil? |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2285 besök totalt |