| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
E30 M3 DTM på ringen.
|
2583 besök totalt |
|
_________________ Mathias Wendt 330 Ci -01 |
||||||||
Jag måste försöka hänga på dig nån gång , Lennart! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Det tycker jag verkligen du ska göra, för det är en upplevelse att se ett VLN-race på
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Sörpan, dig känner jag ju och Lennart har jag ju träffat på Mantorp ngn enstaka gång. Dessutom bor han inte långt borta... Man kanske tom kan åka 3 i en Vectra tex... ...så blir det väääldigt studentanpassat osv. Eller...
EDIT: Från tex Skavstad kostar det inte många dineros att flyga...sen kan man dela på en hyrbil och samtidigt kanske få iaf 2 varv var på ett 6-varvskort under en dag. Men vad vet jag... VLN-helg och eget åka verkar lite halvsvårt. EDIT2: Ursäkta OT. |
||||||||
Den långa banan, Nordschleife är 20,832 km lång. "Velodromen" kallas Karussell.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Kanske värt att spåna vidare på...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Eller varför inte betala en liten slant för att åka med i en BMW M3 3.4 med drygt 410 hk och slicks runt "det gröna helvetet"?
om man bokar biljetter hos Ryanair i tid så kostar det nästan ingenting. Hyrbil kan man få för under tusenlappen för en helg. Bensin tillkommer iofs.
VLN-helg och turistkörning funkar utmärkt. På lördagen efter racet brukar det vara öppet en dryg timme (om racet varit ovanligt vilt så kan det iofs bli inställt) och söndagen brukar vara en heldag för turistkörning. Så om man vill hinna med både egen körning och racing-tittande så är en VLN-helg egentligen det optimala. Dessutom så får du möjligheten att uppleva hela atmosfären kring VLN och racing på Nordslingan inklusive inmundigandet av mat och dryck på en närbelägen krog tillsammans med legender som tex. Peter Zakowski och Johannes Sheid. Och naturligvis även Team Schwedenkreuz
_________________ Anders Dauner |
||||||||
|
Jag har inte bestämt än vilket race nu i april jag kommer att åka ner för att se, det får vädret avgöra, lovar dom fint till helgen 9 april så åker jag då, annars blir det helgen 23 april.
och lika så har jag inte bestämt om jag ska flyga ner eller om jag ska ta Vectran
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
|
uuuuuhhhh
Man blir juh helt tårögd av ljudet, Kommer ihåg det live! Det var Hårresande!!!!!! Hårn på armarna står rakt ut när man hör det där alldeles helt underbara insugningsljudet!!!!!! Vill ha vill ha.........suck....... _________________ Tobias Rosén BMW Mini Cooper S -05 Austin TURBO Pickup -69 Austin Cooper S 970cc GRP2 -64 Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
E30 M3 DTM på ringen.
|
2583 besök totalt |