| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakvagnsbussningar (silentblock) på E30
|
1, 2 >> 6367 besök totalt |
|
Vi tänkte svarva till silentblock till BMWn i delrin för att montera bakvagnsbalken stumt. Är det någon som gjort det och har några tips? Rikard tipsade om att man kan svetsa fast brickor på originalbussningarna istället. Funderade också på om man inte skulle svetsa fast plattor direkt på balken som man sedan borrar hål i för bultarna, dvs inte använda bussningar alls. Blir kanske svårt att få det att passa i karossen? Tips? |
||||
|
Jag sökte lite jag också.
Hittade ett telefonnummer och en email. Muzzimotorsport Tel.:0043 6765006172 muzzimotorsport@telfs.com Kan kanske gå att luska fram något mer med hjälp av det? _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Han heter Roger och bor i Österrike han har köpt stora delar av det som finns kvar av Linder Motorsport
Ett av dom stora BMW M3 Teamen från 87-92. Han tillverkar allt möjligt till M3 E30 med gamla delar från Linder som mall, har alltid delar till salu på Ebay.de om man söker på M3 E30. Std mått på silentblocken brukar gå på ca 100Euro medan dom som sänker är ca 10-20Euro dyrare. Jag har köpt en hel del grejor av honom, till min M3a _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
om man vill köpa i alu finns det på www.turnermotorsport.com
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
Blir nog ganska dyrt att ta hem från USA .
Hittade en kille på AutOPower som sålde Silentblocken,difffästet,växellådskuddar och motorkuddar till E30 i alu för 1000:-+ frakt Annons id A154750 _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
Bra tips!
Har mailat! kanske kan få lite grejor innan licenskurs nästa lördag...
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
På min räser gjorde vi två lock per sidan och ett genomgående rör som var passningssvarvat i ändan som går in i karossen. Sen svetsade allt fast.
|
||||
Är det funktionellt på en bruks/bus/banbil? Är det möjligt att återställa till original skick utan att köpa bakvagnsbalk? /karl _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Återställning sker med vinkelkap...
Sen anser jag fortfarande att många lägger ner allt för mkt energi på tokstumma bilar som inte är kul att använda på gata längre. På en fullracebil som inte är reggad, som min var, är det motiverat då man jagar tid. Men på en bil som ska åkas kurvig vägmed , till ocg från banträffen, nödbil till jobbet osv osv så ska man välja noga innan man sätter allt stumt. Men det är mina två cent och ibland lever jag inte som jag lär. Men då kan man skylla på att man forskar lite...
|
||||
Precis. det var han-som-sätter-konstiga-ideer-om-hur-min-bil-ska-bli-mer-race-och-jättejobbig-åka-till-jobbet-bil som influerade mig.... han sitter i mitt huvud och tycker bilen ska bli race.... Nä, håller på och kollar på lite olika alternativ. Tror att aluminium är på tok för hårt för mig. Karossen mår nog inte bra av att flexa.... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Powerflex är ju inte ett så tokigt alternativ. Eller om du kan få tag på måtten så kan du ju svarva egna i poly. Problemet är väl att ta fram måtten. men det kanske finns någon som redan har dom
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Poängen är väl att det ska hjälpa till att styva upp karossen. Min bil ska bli ren racebil, som kanske ska brukas på gatan när man åker till kvällsträningarna (på sin höjd). Vi har inte bestämt exakt hur vi ska göra, men Andreas lösning är lockande!
|
||||
|
Funkar det att svarva bussingar ur teflon? jag kan ev. få tag på det till "rätt pris"..
|
||||
|
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 6367 besök totalt |