Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Stöldförsäkra gokart?
2924 besök totalt
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Stöldförsäkra gokart?

Hur har ni som äger en gokart gjort med stöldförsäkring?

Försäkringsbolagen verkar inte vilja försäkra en gokart...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Är inte det nåt som hänger ihop med lösöre i en vanlig hemförsäkring?

BMW 330i -05
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Det enda företaget som jag känner till som går med på det är länsförsäkringar. Finns det något annat/bättre alternativ?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Vaddå "går med på det"? Vad skulle det vara för skillnad mot att ha en dyr TV eller cykel?
Vad säger dom när du frågar?

BMW 330i -05
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag skrev i någon tidigare tråd att det var omöjligt att försäkra kartar.
Så var nämligen fallet till relativt nyligen. Tro mig, jag försökte verkligen under flera år...
Det var lite nervöst att ha i stort sett hela "teamhårdvaran" oförsäkrad (det handlar ju om några spänn i investeringar). Och hemförsäkringen gällde naturligtvis inte "motorfordon".

Jag fick emellertid häromdagen höra att det nu är fullt möjligt. Något av de stora bolagen, minns ej vilket, erbjuder numer försäkring för kartar, "crossar" etc... thumbs up

Rice and shine
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Lars Falk skrev:

Jag fick emellertid häromdagen höra att det nu är fullt möjligt. Något av de stora bolagen, minns ej vilket, erbjuder numer försäkring för kartar, "crossar" etc... thumbs up

Nån nämnde ifjol vad det kostade och det var inte billigt. Anledningen var visst att det slogs ihop med crossar och de är ganska stöldbegärliga. Kartar stjäls det inte många av alls, eftersom man inte kan använda dem på annat än bana och svårligen sälja dem.

#24, #64, #88
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Min kart är försäkrad hos länsförsäkringar som "oregistrerad crossmotorcykel" som är det epitet en gokart får. Det är enligt min undersökning det enda bolag som tar en gokart. Jag har ingen bonus, inga andra försäkringar hos LF och det är en 250cc motor. Jag betalar 231:-/Månad med Autogiro.

/Benjamin

Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

AndersY skrev:
Kartar stjäls det inte många av alls, eftersom man inte kan använda dem på annat än bana och svårligen sälja dem.

Nej, det händer nån gång om året vad det verkar, och oftast suger dom hela släpet eller transportbilen, och jag undrar fortfarande var min gamla superkart tog vägen i stölden 1998, den har inte dykt upp nån stans i europa iallafall...

Krille S
Solna
Här sen Maj 2004

En jag delade container med på Järfälla ifjol hade sin kart stöldförsäkrad. 3000 spänn om året kostade det. Han ska ta bort försäkringen nu då karten är ett par år gammal och inte så mycket värd längre.

Iame Intrepid Silverstone
Citera
Allmänt banåkaforum
Stöldförsäkra gokart?
2924 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande