| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Film från Lazzat RS Challange kommer snart
|
1, 2 >> 3741 besök totalt |
|
Hittade ett DV-band med massa kul klipp från RS-challange i sommras, bland bilarna kan bl.a. en ljusblå M3 ses villt sladdandes , en röd evo VI + många till.. Ska försöka få över detta till datorn ikväll, vilket format ska man försöka få över det till, Divx? Film kommer iallafall inom dom närmaste dagarna (e lite färsk på sånt här)
|
||
|
Re: Film från Lazzat RS Challange kommer snart
Låter intressant!! Jag röstar för divX.. bra kvalité o de flesta har ju codec:en..
|
||
|
Låter utmärkt!
Redigera film är ju tokroligt! Synd att man inte har någon videokamera bara... Röstar för divx, eller Mpeg om det blir en stor film. Då kan man ju bränna som SVCD och titta på på DVD spelaren
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||
|
Hmm har precis fått in tagit in filmen i datorn.. 13minuter och cirka 3GB
, ska redigera bort lite onödiga grejer och konvertera till divx, skulle nån eller några sen vilja ha en SVCD-version eller nån bit av filmen kan det ju gå också
|
||
|
Är ju bara att ta ock klippa bort lite dåligt material. Tex när Magnus kör för han vinner ju bara och det vill ju ingen se
Sen kan du ju lägga till någon trevlig text i början att det är RS-challange 2002. Vore kul om du kunde lägga upp filmen ikväll då jag drar till Fjällen i morgon. Men om det inte går så har man ju något att se fram emot när man kommer hem
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||
|
Ska bara se var jag ska lägga den, jag och min fw (router) kommer inte riktigt överens efter en mjukvaruppgradering, men så fort den är klart lägger jag ut den.. kanske inte världens bästa film men lite roliga klipp...
|
||
|
Kan du göra den som SVCD också (är allergisk mot DivX) så kan jag lägga ut den på film servern.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
E som sagt inte helt hemma på det här med videoredigering
Men har iallafall fått fram en 260MB DivX rulle på 13minuter, vet inte om det är rimligt men kvalitén är helt ok, SVCD är möjligt att jag kan göra en version, måste bara lägga ut den nånstans, eller om jag får igång min FW att lira hemma, funkade bra innan en mjukvaruuppdatering...
|
||
|
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
|
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
om du addar mig på ICQ så kan du få ett konto, så kan jag lägga upp den så länge... jag har ingen dunderlina (Bostream) men den funkar. _________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 3741 besök totalt |