| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad säger ni om eldriven lackspruta från biltema?
|
2070 besök totalt |
|
Som topic, vad sägs om typ denna för att garagelacka en busbil mattsvart? http://www.biltema.se/products/prod. Funkar den eller blir det bara skit? MVh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
ingen aning om funktionen, men länken friserad : http://www.biltema.se/products/produ
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Min kompis köpte faktiskt just en sån och lackade sin vinterbil med, och ja vad ska man säga om funktionen...den liksom "spottade" ut färgen
inte speciellt finfördelad mao men det hade kanske blivit bättre om man spätt ut färgen mer. Finishen blev väl typ samma kvalité som med en roller.
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
|
Funkar nog att lacka en busbil med denna sprutan.
När man lackar taket kanske det kan droppa från munstycket. Färgen måste förtunnas. Viskositeten testas genom att hälla färgen genom DIN-bägaren å kolla vilken tid det tar för den att rinna ur. När man fått till rätt viskositet ska sprutan funka. Rengör och smörj sprutan efteråt. Annars torkar kolven fast å man får mecka lite innan nästa användning. _________________ Stefan thull Leksand |
||
|
Jag hade en sån spruta för länge sedan. Det var den sämsta skiten jag någonsin provat. Som tidigare sagt spottar den ut färgen något förskräckligt.
Har man tillgång till tryckluft kan jag däremot rekommendera deras färgspruta för tryckluft för typ 200 spänn. Fungerar kanonbra med tanke på priset. |
||
|
Re: Vad säger ni om eldriven lackspruta från biltema?
Bilbutteriks skämtartiklar är bra som just det skämtartiklar. Tror en roller gör jobbet bättre. _________________ Roland Johansson |
||
|
Du kan nog få låna farsans spruta (om du ser till att få rent fanskapet sen
).
Då måste du nog använda en större kompressor också dock. Vår är nog stor nog men den är ju 3-fas (vilket du inte har vad jag sätt). Knappast nån profsspruta, men izutzun blev ju rätt ok. _________________ Markus Ålind |
||
En färgspruta tar väl nästan ingen luft alls, borde klara sig med en "normal mellanliten garagekompressor" om man inte sprutar konstant flera minuter så den hinner fylla på. _________________ René Hedback |
||
Tackar markus, du är bra go du .
Jag kan tjuvlåna prickens kompressor, den är mellanstor typ. Annars har ni ju 3 fas på elverket =) MVH erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Tja mackan =).. igår hittade ja 3fas i hns garage! och han visste inte ens om de.. så nu fixar de nog sej.. //oliver _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2070 besök totalt |