| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M3 E30 fjädrar och dämpare på 318is?
|
805 besök totalt |
|
En vän till mig med en M3 E30 vill sälja sina fjädrar och dämpare till mig för en skaplig summa. Han vet inte riktigt vad det är för något eftersom att det satt på bilen då han köpte den, men det är lägre än orginal och bilen är rätt så stum. Nu till frågan, kommer M3 E30's saker att bli helt fel på en 318is E30? _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Re: M3 E30 fjädrar och dämpare på 318is?
Hm , hela benet ? med spindel ? _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
Hej!
Jag har precis fått fjädrar och dämpare från en M3 E30 monterat på min bil (E30 318is) och det fungerade bra. Dock så är det tveksamt om man kan ha justerbara camberplattor (Lennart på 02-depån trodde inte det) eftersom fjädrarna då tar i fjäderbenstornet vid för stor avvikelse från orginal. Jag har topplagringarna som man kan köpa på BMW som ger en marginel (tror dom anger "30 minuter") camberförändring och det funkar som sagt. Kan också tillägga att jag kör på 15" hjul (vet inte om det spelar någon roll om man har typ 17"). _________________ Dan Byström |
||
|
Vettefan vad som ingick :P
har inte så stor koll på sådant... Lär väl synas om inte annat
Jag har 14" annars på vintern (lär köra med ngt liknande på bana också...) och 16" alpinafälgar på sommaren. Är han som säljer dom som får byta dom också så passa kommer dom att göra så småningom, men balansen blir inte helt åt skogen osv då tro? _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Det passar som dleb säger.
men ngn skillnad mot original i dimensioner är det inte så man kan ha justerbara camberplattor. Dock tar det då i vid runt 3 grader. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
805 besök totalt |