| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjulbultar
|
1073 besök totalt |
|
Hjulbultar
Äntligen har jag hittat o köpt snygga LÄTTA Alufälgar till mitt 924 projekt MEN!! Fick fan inte in bultarna i hålen! > visade sig att dom vart borrade för 12mm bultar mina är 14mm på Porschen. Grannen som jobbar på mek verkstad sa att det kunde han fixa genom att borra upp dom. Såg att hjulbultar från Volvo S80 (hoppas fan inte farsan ska ut o köra nu bara) passar, nu är min fråga om jag ska borra upp fälgarna för 14 mm bult hur stora ska hålen vara? sätet ser ut att vara koniskt. Ska jag göra en ny kona när hålet e borrat? OBS inga stålhylsor i fälgarna bara ALU. och den slutliga frågan kan man använda hemisfäriska bultar i ett koniskt hål? och vise versa eller är det koniskt till koniskt som gäller?
HJÄLP!!! Mvh Tino
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
|
Re: Hjulbultar
Koniska bultar till kona i fälgen !!!! I värsta fall spräcker du fälgen med hemibultar i kona ... Det vill du inte
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Ska jag ha konor i bulthålen??? någon? om bara lite grad finns kvar kan jag ändå ha dom koniska bultarna eller måste jag göra en dom koniska? i toppen dvs??
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hjulbultar
|
1073 besök totalt |