Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1218 besök totalt |
Blev ju sugen på att testa SLC 700.
Jag har en 3.6l motor, som är orginal sånär som på öppet luftfilter. Eftersom den inte är "fritt trimmad" så borde den väl duga? Regeltexten följer nedan. Eller finns det någon annan klass som en 318 med S38 motorn passar i?
_________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Som jag tolkar det så får du inte deltaga med en S38 då den inte är upptagen på listan över undantag och överskrider volymkraven. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Tja om du följer BMW reglemente på säkerhetsidan (dvs SBF) och har vagnbok så kan du få en allmän dispens på motorn av mig om den är standard mer eller mindre i effekt. Och då bli inklassad i SLC 700 modifierad som en specialbil utan speciell klasstillhörighet. Grundmeningen i den här klassen är att många ska kunna vara med, med mindre fokus på själva tekniska lösningarna och istället på verklig prestanda...... dvs en sådan bil lär ju inte vara snabbare än dom mer optimerade ERF, SLC kl.2 och SSK kl.2 bilarna och därför är den helt ok. |
||||
Var hittar du volymkraven på otrimmade motorer? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Volymkraven är desamma för trimmade och otrimmade motorer. Håller dock med om att det är otydligt skrivet, antar att man förutsatt att motorerna är trimmade. Undantaget är alltså endast en 2,3 liters otrimmad S14-spis. _________________ Rikard Ahlin |
||||
Kanske lite halvluddigt skrivet, men jag vill minans att det klart och tydligt står max 1,8l vid 4-ventilsteknik och 2,8l vid 2-ventilat i Modifierad...
S14 EVo II undantagen. "Normalt sett" skulle du få åka Special om du kom med den bilen på en BMW Cup-tävling. Så det finns en klass för dig där med. ![]() Finns en som åkt E30 3,8 där. ![]() |
||||
ohhhh ska det byggas rääääääääcer o inte bara turk räser? Niiiice ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Mjae, fokus ligger fortfarande på drifting. Men, eftersom det känns som det bara är ett fönsternät som fattas för att skaffa vagnbok, så kan man ju prova lite. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1218 besök totalt |