Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilka banträffan får jag och min lilla skoda vara med på?
1137 besök totalt
Turbo²

Här sen Jan 2003

Trådstartare

Man har ju kikat runt i banåkakalendern men det är ju bara massa märkesklubbar för det mesta..

brukar andra bilar också vara med på dom eller?
Jag e så sugen att ge mig ut på sveriges banor i sommar..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Till o börja med så måste du köra Knutstorp den 11 Maj med Lazzat!!! Kul bana o trevlig klubb! Sen finns ju flera bantillfällen med Attitude Motor Club osså! och Xtreme Racing Series ska ha gatbilsträff på Kinnekulle 26 april som vi får hoppas funkar bra (det är deras första arrangemang...).

och vill du köra slalom så kommer det finnas en hel del tillfällen. Lazzats slalomdatum är inte kända än så de har jag inte kunnat lägga in riktigt än...

-----

Med tanke på alla Skoda RS som sålts så borde ju märkesklubben (för det finns väl en så vitt jag vet?) vara intresserade av att samsas med andra klubbar kring någon eller kanske t.o.m några samträffar? VW, Opel, Volvo o Saab är några klubbar som samsats under de senaste åren med mycket gott resultat!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

6 september är det V.A.G. träff på Sveistad, dit kommer ett gäng Skodor.
Men man måste anmäla sig, så det inte blir för fullt på banan.
Info se Banåka-kalendern......

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hmm får starta en egen klubb, fick inte vara med i BMW CS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Johan CooperS skrev:
Köp en risig bimmer för några tusen o ställ den o glöm den... (inte säker på att det hjälper men Stefan Höfläkt vet mer...)

Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

[quote="Magnus Thomé"]Till o börja med så måste du köra Knutstorp den 11 Maj med Lazzat!!! Kul bana o trevlig klubb! Sen finns ju flera bantillfällen med Attitude Motor Club osså! och Xtreme Racing Series ska ha gatbilsträff på Kinnekulle 26 april som vi får hoppas funkar bra (det är deras första arrangemang...).
/quote]

26-27 April är det ju Avon days uppe på Kinnekulle.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Johan CooperS skrev:
Köp en risig bimmer för några tusen o ställ den o glöm den... (inte säker på att det hjälper men Stefan Höfläkt vet mer...)

Jag var med i BMW SC 2001 och 2002. Jag har en 330i som jag inte planerade att ta till bana. Jag ville bara få så mycket bantid som möjligt med Corvetten.
BMW SC accepterar att man tar med andra bilen om BMW'n är trasig, kan dock bli lite genomskinligt om BMWn alltid är trasig ... De har också möjligheten för 'oldtimers' som varit med i klubben ett antal år men som inte längre är medlemmar att komma och köra med sin bil oavsätt märke (hoppas jag fick det här rätt nu ...)

På dessa två år blev det bara en körning med BMW klubben. Det blev på Kinnekulle, med Corvetten förstås. Tråkigt nog blev jag utkastad efter halva dagen för att bilen lät för mycket Det var visst 115db på rakan

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Calle gsi skrev:
Magnus Thomé skrev:
Till o börja med så måste du köra Knutstorp den 11 Maj med Lazzat!!! Kul bana o trevlig klubb! Sen finns ju flera bantillfällen med Attitude Motor Club osså! och Xtreme Racing Series ska ha gatbilsträff på Kinnekulle 26 april som vi får hoppas funkar bra (det är deras första arrangemang...).

26-27 April är det ju Avon days uppe på Kinnekulle.

Xtreme o Avon är samma träff. Den 27'e är det däremot bara bågar....

Jkpg
Här sen Nov 2002

seanr skrev:
Tråkigt nog blev jag utkastad efter halva dagen för att bilen lät för mycket Det var visst 115db på rakan

Men det var underbara 115db!!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

seanr skrev:
Magnus Thomé skrev:
Johan CooperS skrev:

Jag var med i BMW SC 2001 och 2002. Jag har en 330i som jag inte planerade att ta till bana. Jag ville bara få så mycket bantid som möjligt med Corvetten.
BMW SC accepterar att man tar med andra bilen om BMW'n är trasig, kan dock bli lite genomskinligt om BMWn alltid är trasig ... De har också möjligheten för 'oldtimers' som varit med i klubben ett antal år men som inte längre är medlemmar att komma och köra med sin bil oavsätt märke (hoppas jag fick det här rätt nu ...)

På dessa två år blev det bara en körning med BMW klubben. Det blev på Kinnekulle, med Corvetten förstås. Tråkigt nog blev jag utkastad efter halva dagen för att bilen lät för mycket Det var visst 115db på rakan

Hehehe. Jo tack jag fick uppleva hur motorn i min S3 stumnade och det verkade som att jag fick i backväxeln när jag "släppte förbi" dig i kurvan innan depårakan! Tror du knyckte 75 meter från mig innan bron!

Men ser jag dig på någon banträff i år kommer du inte ha en chans för i år kör jag Porsche!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003

Daniel Bengtsson skrev:
Men ser jag dig på någon banträff i år kommer du inte ha en chans för i år kör jag Porsche!

hmmm kan bli intressant Inte för att göra dig lessen men motorn gick bara på sex cylindrar på kinnekulle

Tyvärr lär jag inte få åka på någon av Porsche klubbens träffar men jag kommer försöka vara med på så många av de 'öppna' träffarna som möjligt. Vi ses nog

Allmänt banåkaforum
1137 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande