Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya M3:an E90
1697 besök totalt
höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tänkte höra om någon vet något eller har hört något om den nya M3an??

Det jag hört är högvarvig V8 med 7 växlad smg och att BMW spolat M4 till förmån för betäckningen M3....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Enda man hört är väl dom där ryktena som läckte ut på nått forum från nån som brukar ha koll på vad som komma skall.. V8 440hk eller vad det var.

hittade inlägget:

Citat:
BMW M3 :
Available as proposed coupe , sedan , high performance touring version.
High-Rev V8 evolved from the V10 , 440 BHP unlimited to 190mph. seven speed SMG .

Coupe is expected to follow M6 with carbon fibre roof - As it will be positioned as the top M3 variant. More use of cabrbon fibre and plastic as seen with M6 .

The Coupe-Cabrio will be known as the 4er . An M4 variant will follow later.
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

V8:an som det talas om skulle i sånna fall vara den nya V10:an -2 Cylar. >Blir säkert en mycekt trevlig motor om de kan få den att låta så där rejsigt som V10:an

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hm, M1, M2, M7 och M8 saknas ju för att göra paletten komplett, eller "orkar" de inte hålla alla modellerna igång samtidigt? (de verkar ju bara göra kunderna villrådiga)

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Vore ju kul om det kommer en uppföljare till Magnus bil, dvs med 4-dörrar. Sedan börjar det bli dags för en M3 touring (fanns ju M5 touring i början på 90-talet) så de kan konkurrera med C55 AMG kombi och S4 Avant.

Sundsvall
Här sen Sep 2003

David Söderblom skrev:
Vore ju kul om det kommer en uppföljare till Magnus bil, dvs med 4-dörrar. Sedan börjar det bli dags för en M3 touring (fanns ju M5 touring i början på 90-talet) så de kan konkurrera med C55 AMG kombi och S4 Avant.

Det vore fantastiskt roligt! Fast jag tycker de inte ska bygga en så limiterad upplaga som de gjorde med E34:a M5 Touring däremot. Utan full på production och konkurera med nämnda konkurenter! Båda de har väl V8:a med antar jag så det blir ju verklgen en hårfin kamp om vad för egenskaper som personen ifråga värdesätter mest! Så vi vill se en E90 M3 Touring!

höfläkt

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Mycket av det som skrivs på bmw-vänliga forum verkar vara väl posetiva... allt vad gäller hur mkt kolfiber, hur många hästar och hur snabb den kommer att vara.

Tänkte det kunde vara kul om någon på detta forum fått några förhandstips.....

Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004

om man nu ska tro allt som står på nätet....och det ska man vällä..?
Så kommer M3 som Limo/coupé/cab och M4 som 2 dörrars cab/Coupé...*lätt rörigt enl. sajten*
http://www.bmw2002.co.uk/news.htm

*För visst stämmer väl allt på nätet?*

pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004

Enligt vad jag fattat vill inte BMW släppa beteckningen M3 (inarbetat varumärke...), så därför kommer både M3 och M4 att användas. Förmodligen M3 på fyrdörrars- och M4 på tvådörrarskarossen?

Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Nu vill jag vara tråkig

Jag skulle vilja se "sportbils" märkena återvända till "rötterna" med deras sportbilar.
M3 skall vara en liten och nätt bil med maximalt 6cyl om jag fick bestämma max 4st

jag tror att många ägare av "nya" stora "sportbilar" även skulle uppskatta ett "retro" tänkande,
Inte minst om inköp och försäkring skulle bli mer attraktiva, samt att bilen blir mer "bil" och inte en rullande dator som tar bort all känsla från åkandet.

Kanske bara jag som ser bilar från slutet av 90-talet som bra "sportiga" OCH roliga

Nu går jag och

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004

Stående ovationer till Jovani

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Jovani skrev:
Kanske bara jag som ser bilar från slutet av 90-talet som bra "sportiga" OCH roliga
Samma uttalande kan nästan gälla för varje årtioende bakåt beroende på vem du frågar och vad de har erfarenhet av.

Utvecklingen går ju mot mer "perfekta" och säkra bilar och det går ju inte alltid hand i hand med sportighet och "humor" som baseras mycket på de intryck som förmedlas via rumpan och ratten.
En Seven är ju skoj men fungerar ju inte så bra som vardagsbil för de flesta. Samtidigt är det ju så att en snabbare, styvare, perfektare bil behöver pressas hårdare för att visa sin humor och då blir det inte så ofta man får uppleva det (ibland inte ens på bana). En långsammare bil som kränger mer kan ju vara skojjigare totalt sett (visar sin humor oftare).

En del tillverkare programerar ju iofs in konstgjord känsla av "performace" så att det märks i de situationer som används mest av köparna de riktar sig till. Det jag slagits av är Saabs omkörningsprestanda och programmerade turbokick i E-gaspedalen (min tolkning iofs).

Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004

NiklasFalk skrev:
Hm, M1, M2, M7 och M8 saknas ju för att göra paletten komplett, eller "orkar" de inte hålla alla modellerna igång samtidigt? (de verkar ju bara göra kunderna villrådiga)

Iaf en M-version av 1-serien kallad M2 har det varit tal om.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jovani skrev:
Nu vill jag vara tråkig

Jag skulle vilja se "sportbils" märkena återvända till "rötterna" med deras sportbilar.
M3 skall vara en liten och nätt bil med maximalt 6cyl om jag fick bestämma max 4st

jag tror att många ägare av "nya" stora "sportbilar" även skulle uppskatta ett "retro" tänkande,
Inte minst om inköp och försäkring skulle bli mer attraktiva, samt att bilen blir mer "bil" och inte en rullande dator som tar bort all känsla från åkandet.

Nu går jag och

En eventuell M2 verkar vara på g, och den är väl så nära man kommer "gamla goda tider" 2006.

Efter som effekten stänigt stiger uppåt verkar 6an ha gjort sitt. Åtminstone om den skall hålla i 20000 mil

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Denna M2 kan ev ha blivit ersatt utav 130i:n.. Men låt oss nu hoppas så inte är fallet och att de baxar ner CSL:ens 3,2 liters sexa i en M2 CSL...

Allmänt banåkaforum
1697 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande