Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1697 besök totalt |
Enda man hört är väl dom där ryktena som läckte ut på nått forum från nån som brukar ha koll på vad som komma skall.. V8 440hk eller vad det var.
hittade inlägget: Citat: BMW M3 : Available as proposed coupe , sedan , high performance touring version. High-Rev V8 evolved from the V10 , 440 BHP unlimited to 190mph. seven speed SMG . Coupe is expected to follow M6 with carbon fibre roof - As it will be positioned as the top M3 variant. More use of cabrbon fibre and plastic as seen with M6 . The Coupe-Cabrio will be known as the 4er . An M4 variant will follow later. |
||
Hm, M1, M2, M7 och M8 saknas ju för att göra paletten komplett, eller "orkar" de inte hålla alla modellerna igång samtidigt?
![]() |
||
Vore ju kul om det kommer en uppföljare till Magnus bil, dvs med 4-dörrar. Sedan börjar det bli dags för en M3 touring (fanns ju M5 touring i början på 90-talet) så de kan konkurrera med C55 AMG kombi och S4 Avant.
_________________ /David Söderblom |
||
Det vore fantastiskt roligt! Fast jag tycker de inte ska bygga en så limiterad upplaga som de gjorde med E34:a M5 Touring däremot. Utan full på production och konkurera med nämnda konkurenter! Båda de har väl V8:a med antar jag så det blir ju verklgen en hårfin kamp om vad för egenskaper som personen ifråga värdesätter mest! Så vi vill se en E90 M3 Touring! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Mycket av det som skrivs på bmw-vänliga forum verkar vara väl posetiva... allt vad gäller hur mkt kolfiber, hur många hästar och hur snabb den kommer att vara.
Tänkte det kunde vara kul om någon på detta forum fått några förhandstips..... ![]() _________________ Stefan Larsson |
||
om man nu ska tro allt som står på nätet....och det ska man vällä..?
Så kommer M3 som Limo/coupé/cab och M4 som 2 dörrars cab/Coupé...*lätt rörigt enl. sajten* ![]() http://www.bmw2002.co.uk/news.htm *För visst stämmer väl allt på nätet?* _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||
Enligt vad jag fattat
![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||
Nu vill jag vara tråkig
![]() Jag skulle vilja se "sportbils" märkena återvända till "rötterna" med deras sportbilar. M3 skall vara en liten och nätt bil med maximalt 6cyl ![]() ![]() jag tror att många ägare av "nya" stora "sportbilar" även skulle uppskatta ett "retro" tänkande, Inte minst om inköp och försäkring skulle bli mer attraktiva, samt att bilen blir mer "bil" och inte en rullande dator som tar bort all känsla från åkandet. Kanske bara jag som ser bilar från slutet av 90-talet som bra "sportiga" OCH roliga ![]() Nu går jag och ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Utvecklingen går ju mot mer "perfekta" och säkra bilar och det går ju inte alltid hand i hand med sportighet och "humor" som baseras mycket på de intryck som förmedlas via rumpan och ratten. En Seven är ju skoj men fungerar ju inte så bra som vardagsbil för de flesta. Samtidigt är det ju så att en snabbare, styvare, perfektare bil behöver pressas hårdare för att visa sin humor och då blir det inte så ofta man får uppleva det (ibland inte ens på bana). En långsammare bil som kränger mer kan ju vara skojjigare totalt sett (visar sin humor oftare). En del tillverkare programerar ju iofs in konstgjord känsla av "performace" så att det märks i de situationer som används mest av köparna de riktar sig till. Det jag slagits av är Saabs omkörningsprestanda och programmerade turbokick i E-gaspedalen (min tolkning iofs). |
||
Iaf en M-version av 1-serien kallad M2 har det varit tal om. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
En eventuell M2 verkar vara på g, och den är väl så nära man kommer "gamla goda tider" 2006. Efter som effekten stänigt stiger uppåt verkar 6an ha gjort sitt. Åtminstone om den skall hålla i 20000 mil _________________ Stefan Larsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1697 besök totalt |