Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -88 BMW Cup #69 - SÅLD | 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 >> 18 besök senaste veckan (327300 totalt) |
Då jag äntligen fått tummen ur och bestämt mig för att sänka mina varvtider är det väl dags att lägga upp bilen på Rejsa!
Bilen är en BMW 325i -88 som var helt original (sånär som på chip från MotorNord, om nu det gör något för effekten...) när jag köpte den för många år sedan. Allt eftersom tiden har gått har den fått lite uppdateringar för att bli skojigare att svänga med. För närvarande har motorn en Dr Schrick 272 gr kam, trim?-chip, K&N-filter och ett rostfritt sportsystem med urknackad kat. På bruksbilen sitter extraktorrör som den ska få släppa ifrån sig så fårt tillfälle ges. Chassiemässigt kör jag på gula Koni fram och Spax bak med Jamex sänkfjädrar. Drömmer om dyra coiloverpaket... Tarox har fått släppa till skivor och Ferodo DS3000 tillsammans med Castrol SRF-vätska med originalcaliprar hejdar framfarten. På söndag körs bilen till Gunnarsjö Svets och Smide för burmontering, därefter ska kupén målas och Momostolarna monteras tillbaka. Jakten på onödiga kilon prioriteras. Låg vikt före hög effekt tror jag är rätt recept på en kul och driftsäker bil. Här är utgångsobjektet: _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Så kalasrätt stuk!
Men så är man ju Överstepräst ihop med Johan i sekten som föredrar 325 "naturale". |
||
Tackar för alla vänliga kommentarer!
Inte ska man väl hänga på massa plast ovanpå plåten? onödig vikt... Däremot byter jag mer än gärna ut plåt mot tunn plast. Mellberg? Den var ny... AL: säljer du fortfarande justerbara topplagringar? Jag jagar ett sådant kit... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Kanonfin bil
Hur tycker du Ferodobeläggen funkar ute i trafiken? Vad jag fått höra är att 3000 inte alls funkar bra när dom är kalla.
Det är väl Samule och Arne som sålt såna? Btw har dom inga att sälja just nu... jag jagar också topplagringar. Får bli en budgetvariant och bygga om originalarna. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Topplagringar var det längesedan jag sålde nga.
Men jag kan rekomendera Samuels. Arnes verkar oxå vara av samma kaliber. Däremot kan jag fixa sånnadär "svindyra coilovers"... |
||
Dom är ju rätt dyra med tanke på att dom inte är enkelt justerbara. Då skulle jag nog välja att köpa från staterna. Budget $129 http://www.bmwbushings.com/BMW%20Cam För standardfjädrar $299 http://www.turnermotorsport.com/html För coilovers $299 http://www.ground-control-store.com/ Kanske går att montera med standardfjädrar om man är lite händig. 3/4 grad extra camber $220 http://www.turnermotorsport.com/html edit: Finns i holland också http://www.remola.nl/index_a.html klicka på camber. och här https://secure7.nexternal.com/shared _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Vill bara klämma in att topplagringar som är excentriska och justeras genom vridning ska man akta sig för då man påverkar BÅDE camber och caster vid justering. Det är kanske inte vad man vill i alla lägen.
|
||
Jag vet... Det är därför jag är så sugen på de topplagringarna jag sett vissa E30-åkare har (de som jag trodde du hade tillverkat). Man ser ut att kunna justera camber och caster oberoende av varandra på dom, eller har jag fel? Arne eller Samuel tillverkar inte dessa längre, eller? Inte ens om man ber snällt? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Jag tycker de fungerar hyggligt. Inga nära-döden-upplevelser men visst är det rejäl skillnad när de fått lite temp. Däremot skriker de våldsamt när man bromsar mjukt, men det finns väl inga bra, tysta och dammfria belägg? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Idag gjordes bilen redo för avfärd till Rolfstorp för burbyggeri. Rätt fälgar, gammal originalstol och bälte monterat och bilen allmänt urstädad. Provkörde en sväng och passade då på att väga bilen. 1020 kg utan förare är väl ändå ett bra utgångsläge. Men sedan tillkommer i-bräda och standardstolen ersätts med två stolar åka-fort-stolar.
Är det någon som har något hum om hur mycket en burinstallation väger. Det varierar självklart men är det 35 kg eller 75 kg? Lite bilder på bygget. En bild innan slitgörat med asfaltsmattorna börjat... Med 15" original BBS-fälgar monterade. Väntar på mina nya R-däck...
Fälgarna itter numera på min nya bruxis. En gammal 323i -84 som inte rullat sedan -00. Besiktigade den igår, enda anmärknigen var en glapp spindeled. Här är den... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -88 BMW Cup #69 - SÅLD | 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 >> 18 besök senaste veckan (327300 totalt) |