Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Den perfekta affärsresan?
737 besök totalt
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare

I onsdags åkte jag på affärsresa med mina chefer från Skavsta till Düsseldorf-Weeze för ett möte i Düsseldorf den 7:e. Eftersom vi skulle vidare till Milano från Frankfurt/Hahn på kvällen så funderade jag lite på om vi skulle ta hyrbilen från Düsseldorf via Ringen till Frankfurt/Hahn så att jag åtminstone skulle få se Ringen i alla fall. Förslaget föll i mycket god jord så vi tillbringade någon timme vid Pflanzgarten när industrin testade! Jag mös ordentligt när de blev som tokiga av att få se AMG-värstingar, 911:or, en Gallardo, maskerade prototyper etc dundra förbi och när jag försiktigt nämnde att man kunde få köra själv mot betalning så var euforin total. Med 5 personer i hyrbilen (BMW 525d med automatlåda och vinterdäck) laddade jag på ganska friskt under suveräna förhållanden. (Det var kanske max 10 bilar vid påfarten så trafiken var obefintlig, vi hade i princip Ringen för oss själva!) De vek sig av nervösa skratt genom Hatzenbach när däcken kved och ESP-lampan blinkade konstant men när mätarnålen nästan nådde 200 innan Schwedenkreuz ersattes skratten av tystnad och stelnande ansiktsuttryck

Sedan körde 2 av dem varsitt eget varv med mig som "kartläsare/instruktör" innan jag körde ett avslutande varv själv. Tyvärr hade det då regnat på vissa delar av banan men vad gjorde det när jag fått både besöka och köra Ringen på jobbet! Resten av resan fick jag hela tiden höra att Ringen-besöket var resans höjdpunkt. Vem kan önska sig bättre chefer än så!

(Eftersom det var halvklart och 13 grader varmt på torsdagskvällen så blev jag förvånad över att höra att VLN-loppet 2 dagar senare blev inställt pga kyla och att det t.o.m. hade snöat! Hoppas att det är åtminstone uppehåll om 2 veckor när jag åker ner privat för VLN-besök den 23...)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag var på en liknande resa på tisdagen thumbs up

Nürburgring
737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande