| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Däck igen! Alternativ till rena R-däck
|
1657 besök totalt |
|
Bilen är en Porsche 944 Turbo med Forzas Bilstein cup fjäderben och coilover bak. Körs 90% på gata och 10% på träffar. Får nya fälgar nu (Fälgar är BBS Le Mans 9+11x18.) och hade siktat in mig på Dunlop Super Sport Race men då har Dunlop slutat med dessa och ska komma med en ny version men först till nästa år. Då tittade jag på Kumho MX, http://www.dawadack.se/Produkter/inf Men då visar det sig att det inte i Sverige finns att få dimensionen 285/30-18 till bak. Fram gick det bra, 245/35-18 finns. Så då sprack även detta val. Då kommer jag till frågan och den ställer jag till er som inte bara tycker utan har erfarenhet av olika däck på just dessa bilar. Jag vill ha ett däck som är lämpligt för gata men även några club race ibland och utan att vara rena R-däck då jag tror att det blir väl tålamodskrävande i längden på gata. Skulle jag välja ett R-däck, vad är då lämpligt? Har du några erfarenheter/rekomendationer? _________________ Mike Aman |
||
|
Kolla Däckonline också!
(om du nu inte gjort det! KU15 265/35 ZR18 93Y 2389,10:-/däck! KU15 skall enligt uppgift vara KU15 Ecsta MX. Kallas bara KU15 på Kumho:s hemsida! http://www.kumhotire.com/int/Tires/P Dom har en hel del andra/större dimensioner också!
Tack Erik!
Hade börjat misströsta rejält över att Däckonline slutat med favoriterna S-03 och börjat titta runt på andra däck och leverantörer. KU15 är ju precis vad jag vill ha och priset på Do är ju najsigt. Hur gör du för att söka på däckmärke/modell? Känns ju lite bökit att söka på dimension och sedan koppla samman med "internt" modellnamn. (du vet vad detta betyder va? Nu är jag snäppet närmare R-däck )
_________________ /Klas Pihl |
||
Hej kompis! Trevligt att kunna hjälpa dig oxå! Har själv precis beställt Kumho från Do, väntar på order bekräftelse/leveransdatum! Men shit...skall vi kanske ha lika däck, vad skall jag då skylla på när du ifrån mig..
Just det...dämparna är sunkiga!!
Finns de i herrstorlekar? (dvs breda 17"...)
|
||
|
Tack för synpunkterna så länge. Imorgon onsdag ska jag få besked om Michelin Pilot Sport Cup, Pirelli Corsa P Zero och Kumho V70A. Vad som finns hemma och vilka storlekar.
Det verkar bli R-däck i alla fall... Fortsätt gärna med era synpunkter, de är varmt välkomna! _________________ Mike Aman |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1657 besök totalt |