Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
925 besök totalt |
Hänger på lite, har själv en Porsche i bitar, ingen motor eller låda, om man skall vara pessimistisk så var jag nära att bryta ihop i måndags då jag kom in i garaget innan jag tände lyset, plask lät det, plötsligt blev min sko dränkt av nollgradigt vatten, kallt!!!.
Tände lyset, ahh!! 10 cm vatten överallt på golvet!!!. Gissa om jag blev skitsne och ledsen, jag hade ju i dagarna satt upp splitt nya gipskivor o allt, blev de förstörda??... ![]() Får skylla mig själv att jag senarelagt dräneringsgrävningen till den här sommaren... Mer info om mitt projekt finns här: http://www.sdr.org/kid/Project/index.htm _________________ Kör cheva numer. |
||
![]() |
||
Tack för all medkänsla, inget dyrt blev skadat hoppas jag, men som tur var ju att jag tog mig i kragen o storstädade dagen innan, bland annat hade jag nästan alla mina elverktyg på golvet....
Det enda som blev dränkt är typ bara lite plåtdetaljer jag lämnat på golvet, inga förluster i kronor räknat ännu. I dagsläget är det torrt, några fälckar i hörnen som e envisa men det reder sig skall ni se, Porschen kommer inte ut till vår, växellåda och motor saknas, blev nyss av med jobbet så det blir lite svårt att köpa nya prylar... Jag kan ju alltid syssla med att rengöra alla delar o måla dom, så länge ![]() Än en gång tack till alla forummedlemmar för all medkänsla, man känner sig verkligen välkommen här!. _________________ Kör cheva numer. |
||
Kids närapå blöta elva (splittad tråd)
Jag vet hur det är, håller på med en skada på mitt torp. Varmvatten beredaren frös sönder, kunde åka skridskor inomhus. Även om det inte är några synliga skador tycker jag du borde ta kontakt med ditt försäkringsbolag och be dom ställe dit en tork. Det gävla vattnet letar sig ner precis överallt och blir det sen liggandes så har du garanterat mögel framöver. _________________ bmw bmwsson |
||
Esa, tack för tipset, får ringa försäkringsbolaget imorgon, men det värsta är över nu, fick köpa en sån där eldriven länspump som man använder till båtar o dylikt, en sån liten sak suger ut 6000liter/timme! imponerande liten sak, det plus slang kostade strax över tusenlappen..
Nåväl, jag är på mycket bättre humör idag, har rengjort a-armarna, ni vet de bärarmar som ingår i en McPherson konstruktion, ända ner till stålet o sen penslat på svart hammarlack, det skall väl hålla i ett tag då?. Återigen tack MagnusT för trådsplittringen, kändes lite fel att ta över Volvotråden. oväntat med så stor respons bara... ![]() _________________ Kör cheva numer. |
||
Kid:
Se till att skaffa/låna/hyra någon typ av "industri-fläkt" (går att hyra på Cramo) som du måste ha och stå gående ett tag. DET för att du skall förhindra att fukt letar sig vidare in i stomen av huset/garaget och förhindra framtida mögelskador. Bara för att det verkar torrt på golvet betyder det inte att fukten håller sig borta - har den en gång fått fäste är det oerhört svårt att bli av med den... Hör efter med försäkringsbolaget om de har någon som kan komma och mäta fukthalten i rummet/väggarna. De brukar supporta med det !! ![]() Håll ut !!! ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||
Jag byggde garaget med LECA block, de är inte täta om man inte putsar upp dom med putsbruk, det hade jag tänkt göra under sommaren, är helt grön på betong o murarbeten.
Garaget är byggt ifjol, som sagt Leca vägg med vindtät papp mellan leca och gullfibern o sen till sist träreglar o slutligen gipskivor. Man får tacka för alla tips! _________________ Kör cheva numer. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
925 besök totalt |