Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8957 besök totalt |
Vad kostar en 'lagom' motorrenovering till en 318 E30? I delar alltså.
om man t.ex. får tag i nån som börjar närma sig 30 000 mil och helst vill att chanserna att man kommer runt hela banan skall öka? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Du kan nog hitta en fräsch motor för ca 2000:- Edit: om du inte nödvändigt vis vill renovera.. ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Re: En bil för max 35000
Tja. har du flera på lager? Vill ha mera info samt bilder. Vart nu mycket intresserad man älskar ju såklart mercor! du har också pm! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
Så nu har jag skärpt mig lite 8) Så vad behöver jag veta om denna bil? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
http://www.bmwpower.nu - "Delar Säljes" ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
merca
![]() ![]() Nu vaknade jag ![]() ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
||||
Re: merca
heheh låter mycket bra 8) Finns det några kurser man kan gå i banrejsing? Så man lär sig att köra bra? Skicka gärna ett mess eller mejl om du hitar något skoj 8) _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Ytterligare en grej man kan ha i bakhuvudet är väl hur lätt/billigt man kan hitta rejsigare grejer till bilen. Finns det många som kör med en viss bil på bana så ökar ju chanserna att hitta beg. stötdämpare, manliga bromsar m.m.
Vad tycks om BMW 323 E30 förresten? Varför nämns 318is så ofta (i den här tråden), vad har den som inte 320/325 har? _________________ Per Stohm |
||||
Re: merca
Det finns några arrangemang i kalendern. Bla har SVKG en grej på Kinnekulle som jag själv gärna skulle åka på.... Sen är det nåt i södra sverige osså men jag minns inte exakt var/när/hur tyvärr. Använd sökfunktionen så borde du kunna hitta några trådar om olika alternativ. _________________ ![]() |
||||
skillnaden mellan 318is (-90) och 325 är ganska marginell, enbart motorn som skiljer tror jag. 320'n har trumbromsar bak, ingen krängningshämmare bak samt en vekare fram jämfört med 325/318is, 320'n har även klenare fjäderben 45mm mot 51mm på 325/318is. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
320 har man till två saker.
Antingen är man gubbe med hatt som gillar den mjuka fina gången i sexan och har den som bruksbil. Eller så gör man som Jörgen Hansson och sätter 6 spjäll på insuget, höjjer kompet osv osv och kör race med den i en klass där mkt motorvolym straffas med mer kg på bilen. I övrigt tittar man inte åt den...är MIN åsikt alltså. 323 är dock en väldigt stor skillnad mot 320. 323 har iaf en go maskin med lite vrid och karraktär. Angående 318is så får du en kul och inspirerande maskin med en sagoligt bra ballans. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8957 besök totalt |