| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
RUF gör en ny Ringen-DVD?
|
2217 besök totalt |
|
Jag har kraftiga indikationer på att RUF kommer släppa en uppföljare på sin legendariska CTR Yellowbird-video. Enligt uppgift har de kört deras R Turbo (590 hk 800 Nm) på Nordschleife med kameran på... CTR Yellowbird
RUF R TUrbo
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Vet inte om du drömt. Men reklam- och PR-verksamheten snurrar nog inte alltid så snabbt nere i Pfaffenhausen. Inte lika snabbt som hjulen på deras trimmade bilar iaf. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Jag har inte drömt.
Från m5board.com 6:e Juli 2003 _________________ Anders Dauner |
||||
|
Jag håller gärna i en massbeställning.
Känner även Marc Bongers på RUF som skrivit en bok som täcker alla Porsches modeller inkl. RUF. Den kommer i engelsk översättning i höst = perfekt julklapp _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Hehe, jag har hållt i två stycken "massbeställningar" nu. Vi har säkert tagit hem 80 filmer.
Du måste ha missat tråden här på rejsa.
Tror jag har någon film kvar, den kostar 700 kr inkl. frakt.
Mycket pengar, men jag har bara hört positivt om den. Annars tar vi hem fler. erikb@ruf.se För övrigt kan jag rekommendera Marc Bongers bok som nu finns på engelska som besrkvier alla Porsche och RUF-bilar. (400 kr) Filmen kommer för övrgit att rulla i Porscheklubbens monter på Bilsalongen tror jag. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jepp. Knepigt, jag som håller sådan koll!
Nja, det var nog mer än jag är beredd att slanta. 700:-? De har inte räknat fel på växelkursen?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
I wish. Bara vadderat kuvert och porto går på omkring 50 kr och mitt inköpspris är väldigt högt.
och jag måste göra nån form av vinst, även om den är liten i det här fallet (tro't eller ej). Men en preview är gratis. Det går ganska brett
http://www.rufautocenter.com/parts/f
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Den begär något lösen...
|
||||
Konstigt. Inte för mig och jag har inte något speciallogin http://www.rufautocenter.com/ sedan parts och DVD _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ahh...dum brandväggsgrej på jobbet. Hemma gick det bättre. Verkar vara en sevärd film, men sjuhundra bagare.... Det är ju sex egna varv....
|
||||
+ färja + bensin + nya däck & bromsar + hotellrum + pilsner på Pistenklause + etc etc...
Skämt åsido, det ÄR en sevärd film. Över 1 timme lång, intressant genomgång av Rufs historia + åkbilder från 70-, 80-, 90- och 00-talet med diverse Ruf-modeller + varvet på Ringen. Dessutom, originalvarvet med CTR:en följer ju med på en bonus-DVD! 700 bagare är onekligen mycket pengar för en bilnörd-DVD, men i det här fallet är den definitivt värd pengarna! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Jag har den (dyra) filmen.
Det känns dock inte så betungande att ha betalat vad den kostade, för det var något utöver det vanliga.
Att se ringenkörningen är imponerande i sig, men det som gör filmen värd pengarna är all historik samt fakta osv som man får ta del av. Alios är i sitt esse och njuter verkligen av att berätta för tittaren om vad hans familj lyckats med. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Här är ett par videos från RUFs release nyligen i Japan.
Film nr 2 innehåller RUF R Kompressor och RUF Rt12. "Senior Test Driver" är H-P Lieb, den som åkt med honom minns det
Film nr 3 är ifrån RUF DVD:n, den bil ni ser i slutet är den helt egna bilen RUF R50 som är under utveckling. http://www.ruf-web.co.jp/movies/ Njut! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Nürburgring
|
2217 besök totalt |