| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Skruva banåkabil

Vart lämnar man en G-lader för renovering?
		 | 
		1747 besök totalt | 
| 

Re: Vart lämnar man en ....                                  

Är det G-ladern ?? I så fall är det bara att glömma om man vill ha det seriöst gjort i sverige. SLS-tuning i Tyskland är bra. _________________ // Jani Hast  | 
	||

Dom har inga delar på VAG till G-ladern. Bara hela G-ladern och den vill man inte köpa frå dom för det fina priset på ca 25000:- _________________ // Jani Hast  | 
	||
| 

Finns ju lite folk på GTi-klubben som åxå pysslar med att renovera.

Dock bara amatörer men beställa grejor kan man ju iaf säkert göra genom dem? Annars verkar det ju vara som Jani skriver de seriösa större som kan detta. _________________ Jocke Hellqvist.  | 
	||
| 

Hej.

Jag tror man kan köpa alla delar till G-ladern på VW i Sverige bara man har artickelnummren. Jag köpte för c:a 5 år sedan alla lager och packboxar på VW i Malmö, dock inte tätbanden då dessa var väl innom toleransen. Ni skulle sett ansiktsuttrycket på killen bakom disken när jag kom med en lista på för honom mycket olika och konstiga tillämpningar, lager till torkararm , lager till vattenpump på en transporter , packbox till en servopump på en polo osv. Det var en kille i Sciroco / Corrado klubben som fixade fram nummren till mig, har dock tyvärr inte kvar dom. Det finns på nätet en handledning i hur man renoverar G-ladern med all mått på detaljern som man måste ha, har inget minne av var jag hittade den tyvärr. Lycka till. MVH Fredrik _________________ Fredrik Kullgren  | 
	||
![]()  | 

Skruva banåkabil

Vart lämnar man en G-lader för renovering?
		 | 
		1747 besök totalt |