| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Shiftlight i BMW E30 (318is m42)
|
1517 besök totalt |
|
Tänkte att jag skulle ta och montera min shiftlight som legat i handskfacket i ett år snart..... Så jag har nu klurat och fått fram att det måste kopplas på den sladd som är markerad rött nedan? Tänker jag rätt? Fråga 2: kan varvräknaren få spel om jag tjyvkopplar mig in där?? nåt annat jag inte tänkt på? korten är tagna med mobilen... del av kopplingsschema till intstrumenthuset. ![]()
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Idag var jag och köpte lite kabelskor på biltema för detta ändamål.
om jag inte får svar innan onsdag eftermiddag så blir det trail-and-error för min del. då vet du sen om det funkade Johan
så med andra ord: UPP!
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Kanon
Ska testa sen jag med men man måste ju bak med hela instrumenpanelen och bort med ratten väl? Inget man gör på 3sek direkt
Önskar dig all vällycka och hoppas du dokumenterar bra _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
|
tog loss det i helgen. var väldigt smidigt faktiskt... tog 5-10 min att ta loss. Och 5 att montera.
tar med kameran ut sen då. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Vilken av de 4 spolarna tycker du man ska ge sig på och isf vilken av gummidamaskerna som tätar kring kontakterna?
|
||||
Som sagt; "Kanske en dum fråga"!
_________________ /Martin Antosch 931, -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1517 besök totalt |