Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3643 besök totalt |
Jag betalade 11000:- för en beg/renoverad SF-dogbox. Sen skickades den iväg till den firma som tillverkade de seqvensiella på byggnads locken med ca 45cm lång v-spak+ backspärr= 12000:- Alltså 23 000:- men sen kunde jag inte hålla mig ang ign-cut =2500:- Totalt 25 500:- av ren paradiskörning ![]() Fö. Denna låda finns fortfarande kvar och ev till salu för runt 15 000:- ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Där har ni även info om den tidigare nämnda Boxer 8 i 914. Edit: Ingen info, men bilder. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
Re: Sekvensiell vxllåda? (OBS stavningen)
Kolla På Citroen DS, med såkallad H-låda. Där finns det koppling, men den styrs automagiskt, utifrån en massa parametrar, och kopplingspedalen är bortrationaliserad. Ganska trevlig lösning, som Citroen tog fram i början på femtiotalet för att deras motorer ansågs vara lite för svaga för att slösa effekt i en momentomvandlare. samt bränsleförbrukningen skulle hållas nere. Har en växelspak som mer påminner om en blinkersspak ![]() och när man flyttar spaken så initieras en process som påverkar gasläge, koppling, växel och återgår. Fullgasväxlar man går det fort, kör man mer normalt växlar den mjukare. När man skall iväg så trampar man ner bromsen, vilket sänker tommgångsvarvet, lägger i växeln, och krypkör med bromsen som en automatbil. |
||||
Re: Sekvensiell vxllåda? (OBS stavningen)
Citroen var så grymt före sin tid: http://www.citroen-ds-id.com/index.h _________________ Bo Danerius |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3643 besök totalt |