| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker verktyg att pilla ut stift till spridarkontakter med..
|
4 besök senaste veckan (1585 totalt) |
|
Rubriken säger väl allt? Är nästintill omöjligt att få ut dem utan nån form av specialverktyg..
Alla tips mottages tacksamt!
_________________ Rikard Ahlin |
|
Finns verktyg speciellt gjorda för ändamålet. Tror dock att de inte är alltför lätta att få tag på.
Ser ut ungefär som en pincett med två tungor som man sticker in vilket gör att det går lätt att dra ut kontakt stiftet. Borde gå att tillverka något liknande själv. Om det nu inte finns att få tag på. Kontakt stift kan man iaf köpa på Meca. _________________ Renault 5 GTE -88 |
|
Det har provats en hel del vid det här laget, men nu har vi tröttat och vill ha tag på nåt bra. Just nu står i princip allting still då vi har en hel låda fina beg kontakter men inte får ut stiften ur dem..
_________________ Rikard Ahlin |
|
hehe... samma läge som jag va i en gång då. Till slut tog jag en lite liten radiomejsel och slipade den så att den blev tunnare även en bit upp på skaftet. Sen va det bara att sticka in den och bända lite upp och ner (vilket håll det nu blir) Har plockat ut många stift med den utan problem.
|
|
Ska gå att köpa hos alla aktoriserade bilverkstäder om dom har det som specialverktyg från generalagenten.
Vet att Würth säljer en egen variant, men den har jag inte provat. Själv jobbar jag som mekaniker inom VAG så på närmaste VAG ansluten verkstad ska dom kunna ta fram det åt dig. Vet dock inte pris. Vet att vi har 3 eller 4st olika specialverktyg för olika sorters kontakter. _________________ Emil Rehnfors |
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (1585 totalt) |