Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1157 besök totalt |
Nån kunnig inom kamaxlar till TURBOmotorer?
Jag är inne i en diskussion på STCS:s forum om detta och behöver få klarhet i hur det verkligen fungerar. Finns det nån här som kan axla ansvaret att losta oss rätt? http://forum.saabturboclub.com/phpbb Det gäller hur man skall optimera kamtiderna med originalkammar för att locka fram några procent mer effekt. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
_________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Hör upp med Rolle Scirocco - han bör kunna en hel del i ämnet eftersom han byggt respiratorsnurror i ett antal år nu !?
![]() Vad jag vet får man tag i honom på bästa sätt genom att ringa på tel.nr: 070/7541120 efter 13.00 då han vanligtvis vaknat... ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||
Jag har faktiskt tänk köra dit 5:e april när Subaru Impreza-klubben har en broms-träff där och se hur det går till. Har nämligen hört rykten om att de inte korrigerar bromsvärdena utifrån temp, luftfuktighet etc... Annars ligger de ju mycket bra till för att kolla hur vårens modifieringar faller ut ![]() ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1157 besök totalt |