| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var hitta adapter M10->M12
|
2 besök senaste veckan (3140 totalt) |
|
Var hittar jag en adapter till min oljetempgivare? Givaren är M10x1 och oljepluggen har M12x1,5. Var hittar jag en adapter som passar? Kan bara hitta M10->M14
Vill helst inte köpa en ny dyr givare >
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
Frågan är om man klarar att tillverka en, M12*1,5 har en inner diameter på 10,5 mm och M10*1 har en ytterdiameter på 10mm.
Detta innebär en minsta godstjocklek på 25 hundradelar, är iofs ingen expert på svarvning men jag klarar nog inte detta. Hoppas att det ändå löser sig för dig. /Leif |
||||
|
|
||||
|
Jag har gjort ett gäng med sådan adapterar till folk.
Det är inte lätt och få ut själva givar kroppen så långt man vill komma. Men än så är det inen som har klagat. Kan ta på mig att göra en om du vill. Men då vill jag att du skickar upp givaren till mig. _________________ // Jani Hast |
||||
Allt går bara man vill och mäter och räknar lite. _________________ // Jani Hast |
||||
Du kan inte göra en spiral som är M10*1 invändigt och M12*1,5 utvändigt, glöm det. Med en godstjocklek på 0,25mm kommer detaljen att haverera när man slår gängan. Däremot så går det förstås att ha en adapter som flyttar ut M10-gängan så att den börjar först en bit efter att M12-an har slutat. _________________ MVH Patrik Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (3140 totalt) |