Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2971 besök totalt |
Komentar på baffling av olje tråg.? På börjad konstruktion.
Kan jag få några komentarer om det här verkar bli bra skvalp plåtar i tråget. Motorn är en Fiat TC motor som står rakt upp ifall det är någon som vet hur ett tråg till en sådan kan se ut eller har någon bild. Ska jag göra några små hål en bit upp som gör att oljan kan rinna bort från pumpen om det skulle bli fullt kring den eller räcker det med det lilla lekage som blir kring skvalp plåtarna? Så här hadde jag tänkt. Där de står lucka ska det vara en lucka som bara gör att oljan rinner mot pumpen. Locket uppe på, sänkte göra några små luft hål och i bak kant kan oljan rinna in som inte har runnit ned vid pumpen. Tacksam för snabba svar, vill fortsätta jobba. Tack på förhand! / Robert |
||||||
Re: Komentar på baffling av olje tråg.? På börjad konstrukti
Huvudsaken är väl att oljan inte når vevaxeln.
Rent spontant skulle jag göra utrymmet runt pumpen lite mindre, det är vad jag sett på trågen Gunnar Lundström bygger om.
Ser bra ut i övrigt ![]() Kan försöka fixa fram bilder på Gunnars Volvo tråg _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Tackar!
Skulle vara bra om du fick fram bilderna. Ska ned nu och börja nu. Ska försöka göra rummet kring pumpen lite mindre. |
||||||
Tackar!
Såg en sak jag inte tänkt på och det var skvalpskott som gjorde att det inte kunde rinna förbi lådan utan måste runt den. Tur i oturen att jag inte hann klart med det...är tyvärr tillbaka i luleå igen ![]() |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2971 besök totalt |