| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M636 csi -83
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 29, 30, 31 >> 25 besök senaste veckan (86552 totalt) |
Ja den verkar gå rätt hyfsat Ska bänka den inom ett par veckor hos Johannes på JPR i Helsingborg. En bekant känner honom bra och ska dit och bänka sin Lola, så då passar jag på
Men jag lånar i alla fall inte ut min bil till kompisar som ger mig en hel vinters jobb
Men din bil Janne, den blev nåt helt sjukt fin.. Jag är glad för din skull. Hoppas vi ses i sommar så vi kan köra lite
|
||||||||
|
Jahapp, nu stundar nog en månads reparationer..
Korde ner till malmo for att hælsa på brorsan, Bader och Criss. Plockade upp Criss och svængde upp vid Nobeltorget, nær jag bromsar in vid trafikljusen så trillar bilen ner och framhjulet kommer rullandes. Det ær stotdæmparen som knæckts ænda uppe vid lagringen. Så gick æven de nedre bultarna också av. Skærmen ær skrot, dorren ær skadad under list. Krængningshæmmarinfæstningen skadad, bilen landade på den. Bromsslangen av. Fronten blev æven den lite skrapad
Stotdæmparen:
Ska ringa stotdæmparexperten imorgon och se vad de har att sæga....... |
||||||||
Fy vad trist, självklart de delarna som var nylacka också... Var stötdämparen ny eller hur långt hade den gått? Maximal otur är väl bara ett sätt att benämna det! Hoppas det löser sig, trist nu när säsongen börjar komma igång iaf! *klapp på axeln* //Fredrik _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||||
Ja.. du lovar men klarar inte av att leverera :shifty2:
Det mest irriterande är att Chris fick åka men inte jag :shifty: _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||||||
Bader: Gäller att vara vid rätt plats vid rätt tillfälle.
Bilen gick riktigt bra.. ett monster skulle jag vilja säga.. Får säga att du gav mig ett minne för livet när jag såg en Alpina-fälg med dämpare rulla fram framför bilen. Är fortfarande paff att den gick av så plötsligt.. Trisst med allt extra slit som det här innebär.
Du får berätta vad stötdämparexperten säger om det här!
_________________ Chris Ranehov |
||||||||
|
Ajaj
Vissa får all otur på en gång...
Du kan iaf trösta dig med att du verkar ha en hel del tur i oturen. Både däcksexplosionen och detta skulle kunna ha fått katastrofala följder. Ta gärna och lägg upp ett par skarpa bilder på själva brottytorna. och försök undvik att hålla brottytorna mot varandra, tex för att kolla/visa hur det satt. På så sätt försvårar du inte en eventuell materielbrottsanalys
_________________ /Kristian Elisson |
||||||||
|
FY F*N det är ju helt sanslöst!!!
Hur fasen kan kolvstången bara knäckas sådär???? Jaha och vad är det för dämpare som sitter på min bil då? Kan det vara bilstein sport... (samma som sprint fast med annan slaglängd) Vågar man öht. köra med bilen nu?
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||||
Tänkte på det med. Kan bli lite jobbiga brytningar i dämparen om det inte finns en chans till att röra sig. Tur i oturen iaf du kunde vara död eller så om man ser till däcket åså
Nu kan det inte bli värre iaf tror du fått din beskärda del av otur nu så det kan bara gå bättre nu
_________________ Jan Ekehage |
||||||||
|
Det skumma är att det hände i typ 15 km/h vid hyfsat liten belastning när brorsan skulle stanna för rött ljus vid en korsning, och inte i den tiodubbla hastigheten på Knutstorp, Riksväg 23 eller Uråsa. Inbromsningar har han ju gjort ganska många... Menmen, vi får se vad som händer..
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||
|
|
||||||||
Det satt med original fjäderbenslagringar, bild från Krilles hemsida:
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||||
|
Det är bara att bryta ihop och komma igen, detta är ju fel som är lätta att åtgärda men jäkligt tråkiga!
Klarade sig sumpen? Sitter själv i en jävla soppa, med ett probl. som är väldigt svårlöst men man brukar väl säga att efter regn kommer sol.
Brukar du vara på Uråsa och gasa? Vi började härja där för många år sen. Lycka till/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||||||
|
Egentligen sklle jag frågat om du åker utan broms i diffen...vilket måste vara totalt hopplöst och trist med tanke på motorn...men du verkar ha andra problem att fundera på...
Ibland verkar all skit drabba samma person inom kort tid. Kan ngn förklara varför? Själv hade jag nog gett upp...eller iaf tagit liten pause.
|
||||||||
|
Ja, shit happens..
Nu är den hemma i verkstan igen i alla fall. Bilsport & MC ordnade t.o.m med bärgning hem till Hässleholm AL: Åker utan diffbroms, men det funkar faktiskt över förväntan. och beträffande ta en paus.. Glöm det! Den ska ihop, nu blir det coilovers. Hoppas Stötdämparexperten kan plocka ihop något trevligt. De är säkert intresserade av ordna till det här på något smidigt sätt.. Lite bilder:
Lenny, bärgaren. Skittrevlig kille som troligtvis hittar hit till rejsa snart. Han har en 142 som han kör lite bana med, han har kört på sturup några gånger med den.
Nu är den hemma
|
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M636 csi -83
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 29, 30, 31 >> 25 besök senaste veckan (86552 totalt) |