Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1295 besök totalt |
Bathurst
Jag har fått lite nys om Bathurst, en bana i Australien. Varje år körs ett 24-timmarlopp och det händer ganska mycket under loppets gång. Jag vill åka ner dit. Är det nån som har lite, eller mycket info och banan, racen och övrigt? _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||
_________________ ![]() |
||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Etcc körde några gånger på bathurst, bla en gång med richard rydell, flash var med också om jag inte minns fel. Ett av de mest rafflande lopp jag sett... Det är en ordentligt snabb och lång bana har jag för mig.
/Johan _________________ Johan B |
||
Bathurst 1000 mile race -98 (ca 7 timmar) med Rickard Rydell är nog det mest spännande och minnesvärda lopp jag sett.
Rydell utklassade övriga Volvo-förare totalt. Jim Richards som Rydell körde tillsammans med tappade ledningen och placeringar varje gång det var hans tur att ratta. Och Rydell återtog ledningen varje gång han satte sig i bilen ![]() Rydells sista stint var riktigt spännande när han blev jagad av Dave Richards i sin Nissan Primera i över en timme, ofta med mindre än en billängd mellan bilarna. ![]() Jag får fortfarande ståpäls av att titta på det på videon. Helt underbar bana med fina höjdskillnader och roliga kurvkombinationer! _________________ /Arne Lindgren |
||
Jag har kört banan på TOCA Racedriver, med en V8 Supercar. Jag fastnade direkt för banan och började rota lite i ämnet. Krokström hade rockers på sin S40 STCC som var från ett race på Bathurst(Bathurst 98 stog det på) Rydell har ju haft den bilen innan. Är det någon som har lite filmer om den? Du, Arne, har du nått material om de hela? _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||
Jag har ett en timmes sammandrag av racet på video, det är tyvärr allt... _________________ /Arne Lindgren |
||
Dave Richards är väl fd kartläsare och numera stallchef i BAR? Jag har för mig att Rydell blev jagad av Matt Neal, världens längsta (?) racingförare, en bra bit över två meter är han nog... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Kommer ihåg loppet som om det vore igår! Sjukt spännande! ![]() ![]() ![]() ![]() Vore kul att komma över en kopia på detta till kommande videokvällar. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1295 besök totalt |