Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Senna har intressant gasteknik med gatbil. | << 1, 2 1 besök senaste veckan (13865 totalt) |
Skulle faktiskt kunna tänka mig att det är så att Senna inte kört bilen alls mycket innan, och är lite ovetande om hur mycket kraft som kan sättas till bakhjulen, därför doserar han på och av lite så att han får in känslan ut ur kurvan. Då han parerar med ratten visar att han har gett tillräckligt mycket gas för att "leka ut svängen", samt att han då förstår ungefär hur mycket bilen klarar av.
Någon som håller med/disagree? _________________ Jacob Langer |
||||||
Jajjemen _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Känner igen mycket av mig själv i det du skriver. Förutom att M3'an inte biter tebax. Jag kör ganska mycket av-på-digitalgasblipp i kurvor där det understyr en del. Säkert jättefel men men.... _________________ Magnus Thomé |
||||||
Så du menar att Senna inte var med vid utvecklingen av chassit utan bara fick agera affischnamn? Det skulle jag aldrig kunna tänka mig _________________ /Kristian Elisson |
||||||
okej, jag vet inte. Det var bara en gissning, tyckte den verkade rätt så bra _________________ Jacob Langer |
||||||
Jag är inne på samma spår som dig. Spelade bara förvånad på ett lite lätt ironiskt sätt. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Asså, ääh, du vet, morgonstund har guld i mund. men inte i hjärna _________________ Jacob Langer |
||||||
Min spontana tanke var att han helt enkelt överkör bilen för att slippa understyrningen. Känner igen lite av det där då jag själv har haft problem med understyrning på race 75:an. Blir ofta hård/brutal körning med knyckar med ratten o pumpningar på gasen för att få in framvagnen och kunna gå på gasen tidigt, men å andra sidan så kanske det är en körstil man har lagt till sig Jag har väldigt svårt att tänka mig att han inte skulle kunna justera sin körstil för att passa en specifik sportbil, tänker då på teorin med f1bilar och överladdning. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
Jag har aldrig kört en NSX så jag vet ju inte rikitgt hur den är.. Den ser dock inte sååå fasligt understyrd ut annat än i första böjarna. En annan teori som slog mig när jag tittade på filmen, det ser ut som Senna har svårt att få grepp om hur pedalen känns, nog balanserar han bilen med pedalen allt men det ser ut som att han hela tiden får leta efter var det rätta "läget" är någonstans. Därav pumpandet, kanske var den svampig i rörelsen. Man har ju kört en och annan bil som är helt hopplös i responskänslan...
motorstopp ut från Alfaaffären med nya 156an var en gång som jag minns väl _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
jag har - jag har - jag har....... efter 5km på 70 väg & inne på små villagator så fann jag att detta var en bil som man kunde nyttja till allt - (förutom då att backa so med de mesta/flesta supersportbilar) MVH/ .........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Länken i första inlägget till videon fungerade inte längre men jag lyckades hitta den via google och la in den uppdaterade länken i första inlägget. Men om någon har sett den i bättre kvalitet på Youtube eller nåt så tjoa gärna till!
Jag la till två länkar. Första är samma som på Google video, den andra har stundtals lite andra kameravinklar. /Anton _________________ Magnus Thomé |
||||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Senna har intressant gasteknik med gatbil. | << 1, 2 1 besök senaste veckan (13865 totalt) |