Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5227 totalt) |
Lägger upp några bilder från fredagsträningen, behöver jag tillägga att vädret var kanon med strålande sol och cirka 15°C. Lite kyligt i vinden på skuggsidan frammåt kvällen, men vad gör det när man är på klassisk mark och kan andas in bensinångor?
Ett fokuserat ansikte (johans), inför första varvet på träningen. ![]() Några fler bilder från depån. ![]() ![]() ![]() Så var det min tur att hoppa in i pasagerarstolen ![]() ![]() ![]() ![]() Lycklig passagerare tillbaka i depån. ![]() När pulsen lagt sig efter denna fantastiska upplevelse gick det upp för mig att det fanns fler bilar i depåområdet ![]() 996 GT3RS(R?) ![]() En BMW M3GTR (men ej fabriksbil) ![]() En bil rullade i Brünnchen, då blev det stau i depån. ![]() En 996 GT3RS(R?) till. ![]() och så en av 5(!) V8-Star, det var två Opel omega och tre Jaguar S-type silouetter. ![]() Mattias Ekström skulle känna igen sittpositionen, man sitter nästan i baksätet och kör. ![]() Lite kaxigt med V8-Star logga på bromsoket ![]() ![]() M3GTR nummer två (inte fabriksbil den här heller men de går som skott ändå). ![]() Lite konkurrentbilsstudie åt Johan ![]() ![]() En 996 GT3 Cup. ![]() Tyvärr var många förare som kalvar på grönbete, när depån äntligen öppnade efter kraschen i Brünnchen så dröjde det bara till de första bilarna kom till Schwedenkreuz innan träningen fick avbrytas på grund av ny olycka ![]() ![]() Till sist ett stort tack till Johan och hans teamkollegor för att de möjliggjorde denna oförglömliga dag. Anders Johansson |
||||
Schwedenkreuz kvalade in som 53:a. Tyvärr brast en bult som håller diffen på första varvet. Färdigkört för dagen.
Bilstein-Porschen vann före Mamerow-Porschen. Alzen kom 5:a efter att ratten inte satt fast när Klaus Ludwig hade hoppan in för andra stinten, de tappade 10 minuter och därmet segern. Uwe Alzen körde sista stinten, han slog nytt banrekord på 8.16.?? för Nordslingan och korta GP.banan (24 km). Trots det blev man 5:a drygt 4 minuter efter vinnaren. Kolla resultaten på [/url]www.vln.de[url] Anders[/url] |
||||
Så tråkigt...... känns som oturen har följt teamet lite för länge nu..... men vi får hoppas det funkar bättre på 24h.......
|
||||
Ja, vi börjar ju undra vad det är för någon förbannelse vi drabbats av. ![]() ![]() Lite positivt är dock att bilen verkar ha helt ok med effekt. Trots att James "fjösar" med gasandet under det lilla han körde så kommer bakomvarande bilar inte ikapp. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Vet någon vad det motsvarar ungefär på ett helt nordslingevarv eller BTG? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Det blir under 6.45 på Nordslingan och under 6.30 BTG. Rätt snabbt skulle man kunna säga. ![]() ![]() |
||||
Frågan borde kanske ställts i er bilbyggartråd men ändå... Vet ni, eller har ni anledning att tro, att vingen fungerar som den skall med den relativt branta vinkeln?
Vid alltför branta vinklar ökar cW-värdet kraftigt utan att någon större förbättring av marktrycket sker. I det läget är det bättre att ha en större och flackare vinge (om det är tillåtet). _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Pengar är säkert inget problem, men tiden blir knapp... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Från början hade den där vingen tre plan. Men årets reglemente tillåter inte det så vi tog bort ett med resultat att vi fått ställa upp den övre ännu brantare. ![]() Årets regler säger max två plan och inte bredare än 80% av bilens bredd. Märkligt nog har de som förra året körde med 100% bredd fått dispens. ![]() Vi har dock funderingar på att skaffa en GTR-vinge och kapa bort 20%. Det är antagligen bättre än nuvarande lösning. _________________ Anders Dauner |
||||
Här är mina kort från helgen.
![]() http://albums.photo.epson.com/j/Albu _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() Bråttom hem? ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Jag läste på Ringers, att Porsche GT3 MR med startnummer 111 som var 9 sek snabbare än Alzens Porsche på träningen,
![]() ![]() Han förlorade 8 min på sitt letande, och där rök segern. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Tor Helge postade dessa bilder på ringers:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fler bilder från Jürgen "ringknipser" Schell finns här: http://www.ringknipser.com/index.php _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5227 totalt) |