Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN #3 -2005
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5227 totalt)
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48



Lägger upp några bilder från fredagsträningen, behöver jag tillägga att vädret var kanon med strålande sol och cirka 15°C. Lite kyligt i vinden på skuggsidan frammåt kvällen, men vad gör det när man är på klassisk mark och kan andas in bensinångor?

Ett fokuserat ansikte (johans), inför första varvet på träningen.

Några fler bilder från depån.



Så var det min tur att hoppa in i pasagerarstolen



Lycklig passagerare tillbaka i depån.

När pulsen lagt sig efter denna fantastiska upplevelse gick det upp för mig att det fanns fler bilar i depåområdet

996 GT3RS(R?)


En BMW M3GTR (men ej fabriksbil)


En bil rullade i Brünnchen, då blev det stau i depån.


En 996 GT3RS(R?) till.


och så en av 5(!) V8-Star, det var två Opel omega och tre Jaguar S-type silouetter.


Mattias Ekström skulle känna igen sittpositionen, man sitter nästan i baksätet och kör.


Lite kaxigt med V8-Star logga på bromsoket


M3GTR nummer två (inte fabriksbil den här heller men de går som skott ändå).


Lite konkurrentbilsstudie åt Johan


En 996 GT3 Cup.


Tyvärr var många förare som kalvar på grönbete, när depån äntligen öppnade efter kraschen i Brünnchen så dröjde det bara till de första bilarna kom till Schwedenkreuz innan träningen fick avbrytas på grund av ny olycka thumbs down


Till sist ett stort tack till Johan och hans teamkollegor för att de möjliggjorde denna oförglömliga dag.

Anders Johansson
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Hur har det gott i dag ??

_________________
// Jani Hast
Citera
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48



Schwedenkreuz kvalade in som 53:a. Tyvärr brast en bult som håller diffen på första varvet. Färdigkört för dagen.

Bilstein-Porschen vann före Mamerow-Porschen. Alzen kom 5:a efter att ratten inte satt fast när Klaus Ludwig hade hoppan in för andra stinten, de tappade 10 minuter och därmet segern. Uwe Alzen körde sista stinten, han slog nytt banrekord på 8.16.?? för Nordslingan och korta GP.banan (24 km). Trots det blev man 5:a drygt 4 minuter efter vinnaren.

Kolla resultaten på [/url]www.vln.de[url]

Anders[/url]
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Så tråkigt...... känns som oturen har följt teamet lite för länge nu..... men vi får hoppas det funkar bättre på 24h.......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Fredrik - SLC skrev:
Så tråkigt...... känns som oturen har följt teamet lite för länge nu..... men vi får hoppas det funkar bättre på 24h.......

Ja, vi börjar ju undra vad det är för någon förbannelse vi drabbats av. En liten bultjävel sätter stopp för det hela. Å andra sidan så är det bättre att det händer nu ist för under 24h.

Lite positivt är dock att bilen verkar ha helt ok med effekt. Trots att James "fjösar" med gasandet under det lilla han körde så kommer bakomvarande bilar inte ikapp. thumbs up

_________________
Anders Dauner
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Anders Johansson skrev:
Uwe Alzen körde sista stinten, han slog nytt banrekord på 8.16.?? för Nordslingan och korta GP.banan (24 km).


Vet någon vad det motsvarar ungefär på ett helt nordslingevarv eller BTG?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Micke Holmström skrev:
Anders Johansson skrev:
Uwe Alzen körde sista stinten, han slog nytt banrekord på 8.16.?? för Nordslingan och korta GP.banan (24 km).


Vet någon vad det motsvarar ungefär på ett helt nordslingevarv eller BTG?


Det blir under 6.45 på Nordslingan och under 6.30 BTG. Rätt snabbt skulle man kunna säga. thumbs up
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Johansson skrev:

Till sist ett stort tack till Johan och hans teamkollegor för att de möjliggjorde denna oförglömliga dag.


Tack själv och kul att ni uppskattade det!
Hoppas ni kommer förbi igen!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Några bilder.









_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Frågan borde kanske ställts i er bilbyggartråd men ändå... Vet ni, eller har ni anledning att tro, att vingen fungerar som den skall med den relativt branta vinkeln?
Vid alltför branta vinklar ökar cW-värdet kraftigt utan att någon större förbättring av marktrycket sker. I det läget är det bättre att ha en större och flackare vinge (om det är tillåtet).

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Anders Dauner skrev:
Sörpan skrev:
Hm, brann upp? Har man nån reservbil så att man kan ställa upp med två ekipage till 24h?

För BMW är det antagligen inget större problem att 300.000 euro gick upp i rök. Där finns det resurser, så 24h ska iaf inte vara i fara.


Pengar är säkert inget problem, men tiden blir knapp...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Johann, du måste skaffa dig ett mera rejsigt efternamn som får plats i bakrutan...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Sörpan skrev:
Pengar är säkert inget problem, men tiden blir knapp...


Visst är det ont om tid. Förmodligen därför man körde 320i ist i helgen.

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Micke Holmström skrev:
Vet ni, eller har ni anledning att tro, att vingen fungerar som den skall med den relativt branta vinkeln?
Vid alltför branta vinklar ökar cW-värdet kraftigt utan att någon större förbättring av marktrycket sker.
I det läget är det bättre att ha en större och flackare vinge (om det är tillåtet).


Från början hade den där vingen tre plan. Men årets reglemente tillåter inte det så vi tog bort ett
med resultat att vi fått ställa upp den övre ännu brantare. Det är formodligen inte så optimalt.

Årets regler säger max två plan och inte bredare än 80% av bilens bredd. Märkligt nog har de som
förra året körde med 100% bredd fått dispens. Vi som körde med tre plan har dock inte fått dispens för detta.
Vi har dock funderingar på att skaffa en GTR-vinge och kapa bort 20%. Det är antagligen bättre än nuvarande lösning.

_________________
Anders Dauner
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Lennart Jarmyr skrev:
Här är mina kort från helgen.

http://albums.photo.epson.com/j/AlbumIndex?u=4244241&a=31735213&am . . . .



Bråttom hem?

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
torque skrev:

Bråttom hem?


Nej, i botten av Fuchsröhre.

(Glöm inte att ni ska klicka 2 ggr på korten om ni vill se dom i full storlek).

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag läste på Ringers, att Porsche GT3 MR med startnummer 111 som var 9 sek snabbare än Alzens Porsche på träningen, skulle även ha vunnit tävlingen om inte en av förarna hade haft problem med att hitta infarten till depån under tävlingen.
Han förlorade 8 min på sitt letande, och där rök segern.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Tor Helge postade dessa bilder på ringers:











Fler bilder från Jürgen "ringknipser" Schell finns här: http://www.ringknipser.com/index.php?id=91

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Den här gillar jag.


_________________
Anders Dauner
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467





Var denna vit förra året?

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Nürburgring
VLN #3 -2005
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5227 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande