| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
däckvals problem till corvette c5
|
801 besök totalt |
|
Hej allihop. Jag undrar om det finns r-däck i 20" har för närvarande pirelli pzero i dimension 285,30,20" Jag skulle vilja ha bättre grepp en vad dom däcken ger när man ska i väg vid rödljusen. Har även en uppsättning bfgoodrich dragradials 295,30,18" å dom har grymt grepp rakt fram men är helt livsfarliga att svänga med.Tacksam för råd och tips .Mvh Fredrik
_________________ Fredrik Torsell |
||
|
Re: däckvals problem till corvette c5
Jag är tveksam till att det finns r-däck som är 20". Så stora fälgar är ju inget vidare ur väghållningssynpunkt, jag skulle försöka hitta däck i orginalfälgens dimension om jag var du, den är väl 17 eller 18 antar jag. Dessutom vill jag inte ens fantisera om vad ett 20" r-däck kan tänkas kosta om det mot förmodan skulle finnas. _________________ Martin Öling |
||
|
Hej.
orginal dimensionen är 17"fram 18" bak men som sagt det är ju så förbannat snyggt med20" det fyller ju ut skärmarna så snyggt.Angående väghållning så funkar 20" bra för mig men som sagt fattas bara grepp när man ska i väg från ca 0-120km finns det någon test på lite större 20" däck så man vet vilket som greppar bäst på torrasfalt.Mvh Fredrik
_________________ Fredrik Torsell |
||
![]() |
Däck för banåka
|
801 besök totalt |